Vítězstvím a čtyřmi umístěními na stupních vítězů posílil minulý víkend ve španělské Jaramě tým Renault Trucks – MKR Technology svoji druhou pozici v kategorii týmů. Stále ještě zbývá jeden závod do konce sezóny. Vše se rozhodne na okruhu v Le Mans...
Vítězstvím a čtyřmi umístěními na stupních vítězů posílil minulý víkend ve španělské Jaramě tým Renault Trucks – MKR Technology svoji druhou pozici v kategorii týmů. Stále ještě zbývá jeden závod do konce sezóny. Vše se rozhodne na okruhu v Le Mans příští víkend 8. a 9. října. Závod v Jaramě umožnil filiálce Renault Trucks pozvat více než 350 klientů. Výrobce představil řadu vozidel Renault Trucks včetně různých animací a to nejen svým klientům, ale všem 40 000 návštěvníků, kteří se zúčastnili závodního víkendu.
Sobotní hlavní závod Mistrovství Evropy skončil v porovnání s loňským rokem naprosto shodně. Díky vítěznému Markusovi Bösigerovi a druhému Markusovi Oestreichovi vybojovali piloti Renault Trucks – MKR Technology stejně jako loni vítězný double. Bronz získal domácí Albacete, který tak překazil další možný triple, jelikož jako čtvrtý skončil Adam Lacko.
A. Lacko a M. Oestreich ovládli úvodní volné tréninky. Při rozhodujícím super pole už konkurenti nestačili ani na jednoho pilota Renault Trucks. Výhodu předních pozic překazil jen úřadující šampion Španěl Albacete, který se ze čtvrtého místa dostal před třetího Adama Lacka.
Do následujícího odpoledního hendikepového závodu si tradičně elitní osmička zrcadlově vyměnila své pozice, takže Adam Lacko startoval ze třetí lajny. I přesto se probojoval na stupně, kde mu patřila třetí příčka. V hendikepovém závodě zvítězil Albacete před Jochenem Hahnem. Lackův týmový kolega Bösiger původně bodoval šestý a hned za ním Oestreich, ale jeho následná penalizace za překročení maximální povolené rychlosti ho posunula na jedenácté místo, takže Oestreich skončil šestý.
Smůla provázela tým Renault Trucks – MKR Technology během celého nedělního dne. Kvůli četným kolizím byly oba závody dokonce dvakrát odstartovány a závodní speciály Renault Trucks kvůli nehodám hned třikrát závod nedokončily. I přes veškeré nesnáze získal Adam Lacko zasloužený bronz.
Start nedělního hlavního závodu musel být kvůli několika nehodám zopakován. Po novém startu ale poničené závodní speciály Bösigera a Oestreicha už další kolize a nápor nevydržely. Také Adam Lacko, který dojel na čtvrtém místě, musel v cíli svůj tahač netradičně opustit druhými dveřmi dokonce se sklem v očích. Kolize a potíže provázely piloty Renault Trucks i v hendikepovém závodě, který byl také dvakrát odstartován. Technika po střetu zradila Oestreicha a nařízená „drive through“ za sražení kužele vymezující zatáčku posunula Bösigera až na čtrnáctou příčku. Adam Lacko se pak dostal přes Albaceteho a Vršeckého na zaslouženou třetí pozici.
V žáru téměř letního slunce byl závod v Jaramě příležitostí pro filiálku Renault Trucks představit značku. V prostorách o rozloze téměř 500 m2 přivítal výrobce své klienty, kteří měli možnost obdivovat na vlastní oči vozidla jako Sherpa, Magnum, Master atd.