ZÁKAZ KABOTÁŽE POKRAČUJE
pátek, 9. června 2006
První dva roky zákazu kabotáže pro nové členské státy EU, které mají v Přístupové smlouvě k Evropské unii stanoveno přechodné období 2+2+1 rok, uplynuly. Proto na konci jara přišel čas, aby všechny staré i nové členské státy EU daly vědět, zda bude...
První dva roky zákazu kabotáže pro nové členské státy EU, které mají v Přístupové smlouvě k Evropské unii stanoveno přechodné období 2+2+1 rok, uplynuly. Proto na konci jara přišel čas, aby všechny staré i nové členské státy EU daly vědět, zda bude tento zákaz platit další dva roky. K volnění zákazu kabotáže mohlo dojít, pokud by se jednotlivé státy vzájemně názorově sešly. Českou stranou bylo osloveno všech patnáct „starých“ členských států EU, a také Slovensko a Maďarsko, tj. státy s nimiž Česko mělo zájem na liberalizaci. Naděje, které se vkládaly do Dánska, jež zprvu vyjádřilo ochotu zákaz na svém území pro české společnosti zrušit, se nakonec ukázaly jako plané. Možnost do budoucna jednat zazněla pouze z Velké Británie a Irska. Reakce ostatních států byly sice rychlé, ale zároveň také zamítavé. Zákaz kabotáže českým dopravním firmám v oslovených zemích tak trvá, stejně jako firmám z těchto zemí u nás, až do 30. dubna 2008.