Za vyšší bezpečnost na silnicích
čtvrtek, 23. září 2010
Společnost Renault Trucks zveřejnila údaje, které rozbíjí vžitá klišé o podílu nákladní autodopravy na nehodovosti.
V roce 2008 nákladní vozidla ve Francii představovala pouze 3,2 % z počtu vozidel, která se podílela na silničních nehodách při...
Společnost Renault Trucks zveřejnila údaje, které rozbíjí vžitá klišé o podílu nákladní autodopravy na nehodovosti.
V roce 2008 nákladní vozidla ve Francii představovala pouze 3,2 % z počtu vozidel, která se podílela na silničních nehodách při kterých došlo ke zranění osob. Mezi roky 1997 a 2008 poklesl počet zranění při nehodách s účastí nákladních vozidel o přibližně 50 %. Podíl účasti nákladních vozidel při nehodách (počet nehod na miliardu najetých kilometrů) se od roku 1980 snížil 9x a je i nadále proporčně výrazně nižší než podíl účasti osobních automobilů (jejichž podíl se snížil 6,1x).
Společnost Renault Trucks provádí studie v oblasti nehodovosti ve spolupráci s Evropským střediskem pro výzkum a bezpečnost (Centre européen d'études et de sécurité - CEESAR). Středisko mu díky detailním studiím nehodovosti (études détaillées d'accidents - E.D.A.) dodává informace, které umožňují pochopit příčiny a následky nehod a definovat směr výzkumu.
Renault Trucks patří k průkopníkům v oblasti zavádění prvků aktivní a pasivní bezpečnosti i ochrany ostatních účastníků silničního provozu. Pokrok nicméně podle Renaultu nemůže přicházet pouze ze strany výrobců. V současné době si vyžaduje koordinovanou součinnost mezi všemi aktéry silničního provozu. Zlepšení se musejí týkat infrastruktur, chování samotných účastníků provozu, školení, zapojení veřejné správy atd. Právě to je směr a cíl výzkumných programů, v nichž je společnost Renault Trucks zapojena v rámci francouzských (PREDIT) nebo evropských programů (PCRD) a také v rámci výzkumného střediska LUTB (Lyon Urban Truck & Bus).