VÝSTAVNÍ AKCE ROKU SE BLÍŽÍ
pondělí, 24. dubna 2006
Na letošním Autotecu 2006, který se bude konat ve dnech 3. až 7.června, se představí řada novinek také v oblasti nákladních vozidel a přípojné techniky. Sedm dovozců a dva tuzemští výrobci si na Autotec připravili průřez aktuální nabídkou nákladních...
Na letošním Autotecu 2006, který se bude konat ve dnech 3. až 7.června, se představí řada novinek také v oblasti nákladních vozidel a přípojné techniky.
Sedm dovozců a dva tuzemští výrobci si na Autotec připravili průřez aktuální nabídkou nákladních automobilů včetně doprovodných služeb a servisu.
Avia Pro letošní brněnský veletrh si Avia připravila zásadní novinku, a to podvozek pro vozidla s celkovou hmotností vozidla do 12 t a řadou variant kabin. Kromě základní verze krátké kabiny bude představena i prodloužená kabina s plnohodnotným lůžkem k odpočinku řidiče. Dále bude představena i verze šestimístné prodloužené kabiny, určené např. zásahovým montážním četám, pro potřeby hasičského sboru apod. Vystavená vozidla sice budou osazena ještě motory splňujícími emisní normu Euro 3, v přípravě jsou však samozřejmě i vozidla s motory Euro 4. A protože restrukturalizací a revitalizací prošla i dealerská síť Avie, budou po celou dobu k dispozici zástupci sedmi autorizovaných prodejních dealerů.
DAF Po loňské premiéře na RAI v Amsterdamu přijde nová vlajková loď DAF XF105 s novým motorem Paccar MX také do Čech. Na Autotecu bude k vidění v provedení Euro5 a kabinami Space Cab a Super Space Cab. Dalším magnetem expozice společnosti bude zcela nová technologie Smart injection technology, používaná v motorech Paccar MX, která umožňuje čisté a efektivní spalování bez použití přídavných filtrů.
Třetí novinkou jsou vozy LF a CF s novou řadou motorů Paccar s vyváženou kombinací výkonu, životnosti, spolehlivosti a spotřeby až o 4 procenta nižší než motory Euro3.
Iveco
Na Autotecu nabídne širokou a reprezentativní přehlídku vozidel, jak stran hmotnostních kategorií, tak jejich určení, od dodávek po tahače, přes vozidla pro stavebnictví, ale i terénní aplikace, od tak zvaných třítunek až po vozidla s maximální povolenou hmotností. Asi nejvíce pozornosti přitáhne nový model Iveco Daily, který by měl podle doposud řídkých informací mít zásadně změněný design kabiny, a to jak vnější, tak vnitřní. K inovacím došlo také v oblasti zavěšení zadní nápravy, změn doznala brzdová i elektrická soustava a samozřejmě motor, který splňuje emisní normy Euro 4. Střední řadu Iveco bude reprezentovat EuroCargo, těžkou “vozbu“ pak například Stralis s motorem Euro5.
MAN Automobilka pojala prezentaci na veletrhu jako představení celého Trucknology Programu, návštěvníci si tak budou moci prohlédnout vozy řad TGA , TGM a TGL . Dalším lákadlem by se měla stát kabina XLX a systém MAN HydroDrive. Další novinky, které by chtěl MAN na Autotecu představit, však zatím (v době uzávěrky T&B) společnost nemá potvrzené z centrály v Německu, a tak se budeme muset nechat překvapit.
Mercedes-Benz Mezi dodávkovými automobily bude hlavní novinkou nový Sprinter, který by měl přijít se třemi variantami rozvoru náprav, čtyřmi celkovými délkami od 5 243 do 7 343 mm, tři výškami střechy a mnoha variantami nástaveb. Koncepce s celkovou hmotností 3,0 až 5,0 t, která tak zasahuje do kategorií N1 a N2 umožňuje pokrýt, např. u automobilů se skříňovou karoserií s objemem ložného prostoru od 7 do 17 m3, skoro všechny myslitelné požadavky. Na stánku nebude chybět ani Vito, držitel titulu Van of The Year 2005. Chybět nebudou ani nákladní automobily, na stánku návštěvníci uvidí zástupce každé z modelových řad Atego, Axor i Actros. Nejvýznamnější novinkou je však nabídka automobilů splňujících emisní normy Euro 4 a Euro 5. V současnosti jsou motory splňující normy Euro 4 a Euro 5 nabízeny již ve všech modelových řadách.
Poblíž stánku s trojcípou hvězdou se objeví také před necelým rokem uvedená nová značka užitkových automobilů – Mitsubishi Fuso. Vůz Mitsubishi Fuso řady Canter je robustní, ale přesto lehký nákladní automobil pokrývající hmotnostní kategorie od 3,5 t do 7,5 t.
Tatra
Podle velmi kusých informací by měl být stánek Tatry zaměřen na modelovou řadu TerrNo1 reprezentující trambusové podvozky, valníky a sklápěče pro civilní sektor s aplikacemi pohonu 4x4, 6x4, 6x6 a 8x8. K vidění by měl být také King Frame, kombinované pérování sestávající z mechanických listových nebo šroubových pružin a vysokotlakých vzduchových vlnovcových pružin. Druhou modelovou řadu pro civilní sektor je řada T163 (dříve Jamal), které jsou určené pro práce v nejtěžším terénu. Typické vozidlo Tatra T163 typového označení 360 SK4 splňuje všechny v Česku platné homologační předpisy včetně emisí a hluku - 82dB(A). Odtajnění novinek však společnost chystá až přímo na Autotec.
Scania Společnost Scania CZ chystá na červnový veletrh Autotec jako obvykle prezentaci napříč celým portfoliem svých produktů. Největší pozornost však bude letos zcela jistě věnována novým motorům Euro 4 a Euro 5. Celkem bude v Brně k vidění pět vozidel zastupujících jednotlivé produktové řady a kategorie pohonných jednotek - kromě klasických tahačů pro mezinárodní kamionovou dopravu rovněž stavební nákladní automobil a turistický autokar. Scania bude v Brně samozřejmě prezentovat i širokou nabídku servisních a doplňkových služeb.
Cargotrans Společnost zastupuje v České a Slovenské republice přípojnou techniku německé značky Spitzer, rakouského Hangleru a francouzských firem Magyar a Chereau. Speciální vozidla pro silniční přepravu plní veškeré požadavky kladené na tato vozidla dle českého zákona č. 56/2001 Sb a slovenského zákona č. 725/2004. Na stánku Cargotransu se představí sklápěcí silo Spitzer SK 2760 CAL a dále pevné silo Spitzer SF 2734/ 2P. Značku Magyar budou zastupovat dvě cisterny, a to tříkomorový samonosný nerezový návěs na přepravu potravinářského lihu a dále jednokomorový nerezový návěs na přepravu chemických látek.
EWT Výhradní zástupce společnosti Schmitz Cargobull AG se na veletrh chystá s celou řadou novinek. Jako první lze jmenovat například podvozek pro přepravu kontejnerů o délce 20 až 45 stop. Výhoda spočívá v tom, že 20stopové kontejnery jsou při nakládce a vykládce zarovnané se zádí, a přesto je 25 procent celkové hmotnosti využito jako zatížení návěsové spojky během přepravy. Hodný pozornosti je také sklápěcí návěs Ski Light s pohotovostní hmotností pod 5 tun s nově vyvinutým ocelovým podvozkem, který přináší využití o 260 kg užitné hmotnosti navíc. Asi největší pozornost ovšem zachytí velkoobjemová souprava Schmitz Cargobull Mega, která je vhodná pro přepravu rozměrných nákladů na paletách nebo v kontejnerech s přepravní výškou do 3000 mm. Zajímavým exponátem bude také rampové nájezdové elektronické čidlo, jehož základem je ultrazvukové měření vzdálenosti.
Kompletní přehled vystavovatelů najdete v prvním vydání časopisu Truck & Business, který vyjde v květnu.
Ilustrační fota