VW CHCE ZLEPŠIT POZICI NA ČÍNSKÉM TRHU
čtvrtek, 13. dubna 2006
Volkswagen chce letos v Číně opustit oblast ztrát a v obou svých společných podnicích v Šanghaji a v Changchunu přejít k zisku. Při představení nového modelu Sagitar to prohlásil viceprezident pro prodej a marketing Soh Weiming. I když neuvedl...
Volkswagen chce letos v Číně opustit oblast ztrát a v obou svých společných podnicích v Šanghaji a v Changchunu přejít k zisku. Při představení nového modelu Sagitar to prohlásil viceprezident pro prodej a marketing Soh Weiming. I když neuvedl očekávanou výši zisku, musí jít o značný posun v úspěšnosti prodeje, protože ještě loni zaznamenal koncern VW v obou podnicích ztrátu ve výši 119 milionů eur.
V březnu dosáhl podíl VW na čínském trhu 17,5 %, zatímco loni to bylo pouhých 17,3 %. Ještě v roce 2004 však tento podíl přesahoval 25%. Viceprezident Soh upozornil, že čínský trh funguje jinak než evropský. Koncern se proto do budoucna bude snažit více přizpůsobit potřebám soukromých zákazníků. Právě představený model Sagitar, který je odvozen z nejnovější Jetty, by měl oslovit vrstvu úspěšných obchodníků.
Projevem přizpůsobení se čínskému trhu má být uvedení deseti až dvanácti nových modelů v příštích třech letech. Letos v létě by měla začít sjíždět z výrobních pásů nová verze vozu střední třídy a v příštím roce by se v Šanghaji měly začít vyrábět nové škodovky.
Na úspěch v letošním roce ukazují výsledky prodeje modelů koncernu VW již za letošní první čtvrtletí, které ve srovnání se stejným obdobím loňského roku stouply o 40 %. Od začátku roku prodal VW v Číně na 164 000 aut.