Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Volvo je blíže k hybridnímu automobilu
Na setkání v Bruselu byl společností Volvo Trucks představen politikům a novinářům program hybridní koncepce pohonu. Volvo se výzkumem a vývojem hybridních konstrukcí pohonu automobilu zabývá již dvacet let. Švédska agentura pro energii dokonce...
Na setkání v Bruselu byl společností Volvo Trucks představen politikům a novinářům program hybridní koncepce pohonu. Volvo se výzkumem a vývojem hybridních konstrukcí pohonu automobilu zabývá již dvacet let. Švédska agentura pro energii dokonce udělila společnosti Volvo grant na projekt zahrnující vývoj a zkoušky hybridní konstrukce prvních dvou vozidel ve Švédsku. Cílem projektu je dosažení úspory paliva až o 30 procent. V současné době je projekt ve stádiu provozních zkoušek prvních dvou automobilů ve Švédsku. “Razíme cestu pro budoucí sériovou výrobu a naším úmyslem je zavést hybridní nákladní automobily do výrobního programu během několika málo příštích let,” říká Staffan Jufors, president a člen představenstva společnosti Volvo Trucks.
Hybridní koncepce pohonu Volvo spojuje vlastnosti vznětového motoru a elektromotoru v jedno integrované řešení. Elektromotor se využívá při rozjezdu a zrychlování do rychlosti asi 20 km/h. Za vyšších rychlostí nastupuje pohon vznětovým motorem, který současně zajišťuje dobíjení akumulátorů pro elektromotor. Při brzdění se pohybová energie vozidla využívá k rekuperaci, tj. dobíjení akumulátorů. Pohon elektromotorem je využíván o vozidla v klidu, při popojíždění ve zpomalené dopravě a při nakládce a vykládce zboží. Specifické provozní podmínky hybridního automobilu charakterizuje opakované zastavování a rozjíždění a takovéto vozidlo je proto ideální pro místní zásobování a komunální služby, např. pro svoz odpadů. Protože vznětový motor není v provozu, je-li automobil v klidu, neprodukuje také žádné výfukové plyny a navíc je elektrický pohon znatelně tišší, což je další výhodou při provozu v obytných oblastech. “Zavedení hybridního pohonu v širokém měřítku významně zvýší energetickou účinnost sektoru dopravy jako celku,” dodává Staffan Jufors. “V Evropě a v USA se každoročně vyrábí a uvádí do provozu 220 000 užitkových automobilů pro místní zásobování a pro svoz odpadů, takže požadavek trhu je jistý”.