Volvo je blíže k hybridnímu automobilu  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Volvo je blíže k hybridnímu automobilu

Volvo je blíže k hybridnímu automobilu

 
image395

středa, 9. května 2007

Na setkání v Bruselu byl společností Volvo Trucks představen politikům a novinářům program hybridní koncepce pohonu. Volvo se výzkumem a vývojem hybridních konstrukcí pohonu automobilu zabývá již dvacet let. Švédska agentura pro energii dokonce...

 

Na setkání v Bruselu byl společností Volvo Trucks představen politikům a novinářům program hybridní koncepce pohonu. Volvo se výzkumem a vývojem hybridních konstrukcí pohonu automobilu zabývá již dvacet let. Švédska agentura pro energii dokonce udělila společnosti Volvo grant na projekt zahrnující vývoj a zkoušky hybridní konstrukce prvních dvou vozidel ve Švédsku. Cílem projektu je dosažení úspory paliva až o 30 procent. V současné době je projekt ve stádiu provozních zkoušek prvních dvou automobilů ve Švédsku. “Razíme cestu pro budoucí sériovou výrobu a naším úmyslem je zavést hybridní nákladní automobily do výrobního programu během několika málo příštích let,” říká Staffan Jufors, president a člen představenstva společnosti Volvo Trucks.


Hybridní koncepce pohonu Volvo spojuje vlastnosti vznětového motoru a elektromotoru v jedno integrované řešení. Elektromotor se využívá při rozjezdu a zrychlování do rychlosti asi 20 km/h. Za vyšších rychlostí nastupuje pohon vznětovým motorem, který současně zajišťuje dobíjení akumulátorů pro elektromotor. Při brzdění se pohybová energie vozidla využívá k rekuperaci, tj. dobíjení akumulátorů. Pohon elektromotorem je využíván o vozidla v klidu, při popojíždění ve zpomalené dopravě a při nakládce a vykládce zboží. Specifické provozní podmínky hybridního automobilu charakterizuje opakované zastavování a rozjíždění a takovéto vozidlo je proto ideální pro místní zásobování a komunální služby, např. pro svoz odpadů. Protože vznětový motor není v provozu, je-li automobil v klidu, neprodukuje také žádné výfukové plyny a navíc je elektrický pohon znatelně tišší, což je další výhodou při provozu v obytných oblastech. “Zavedení hybridního pohonu v širokém měřítku významně zvýší energetickou účinnost sektoru dopravy jako celku,” dodává Staffan Jufors. “V Evropě a v USA se každoročně vyrábí a uvádí do provozu 220 000 užitkových automobilů pro místní zásobování a pro svoz odpadů, takže požadavek trhu je jistý”.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz