Volvo FMX se dobře prodává  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Volvo FMX se dobře prodává

Volvo FMX se dobře prodává

 
image1985

pondělí, 4. dubna 2011

Od uvedení modelu Volvo FMXv dubnu loňského roku už se prodalo více než 5 000 těchto vozidel. Nový nákladní vůz pro stavebnictví se nyní testuje v extrémních pracovních podmínkách po celé Evropě. „Prodej modelu Volvo FMX vysoce překračuje naše...

 

Od uvedení modelu Volvo FMXv dubnu loňského roku už se prodalo více než 5 000 těchto vozidel. Nový nákladní vůz pro stavebnictví se nyní testuje v extrémních pracovních podmínkách po celé Evropě.

„Prodej modelu Volvo FMX vysoce překračuje naše očekávání. Během pouhých dvou měsíců jsme už prodali polovinu množství předpokládaného pro celý rok 2011. Tato obrovská poptávka potvrzuje, že se nám podařilo splnit potřeby zákazníků a přizpůsobit vůz pro často velmi tvrdé a náročné pracovní podmínky,“ říká Claes Nilsson, prezident evropské divize společnosti Volvo Trucks.

Jeden příklad za všechny
Na hranicích mezi Švýcarskem a Itálií se staví nejdelší tunel na světě. Po svém dobudování bude dlouhý 57 kilometrů. Zde řídí Danni své nové Volvo FMX na cestách, jejichž spád dosahuje až 22%. Se svým novým pracovním strojem je velmi spokojený.

„Svým novým vozem Volvo FMX jsem nadšen. Pro tento druh těžkých stavebních prací je perfektní. Vysoce hodnotím komfort v jeho kabině a zejména vynikající viditelnost díky novému druhu zpětných zrcátek,“ říká.

Tunel, který je určen pouze pro železniční dopravu, bude důležitou součástí dopravního řetězce spojujícího železniční sítě severní a jižní Evropy a velké přístavy v Rotterdamu a v Janově. Stavba byla zahájena koncem devadesátých let a tunel bude pro dopravu otevřen v roce 2017. Denně tunelem projede asi 300 vysokorychlostních vlaků.

Tunel je skrz horský masiv prorážen přibližnou rychlostí 25 metrů denně. Jedním z největších problémů tohoto projektu je odvoz 13,3 milionu kubických metrů drceného kamene, který je vytěžován ze skalního podloží. Jeho část je vyvážena z tunelu a ukládána do teras, tak aby postupně vytvářely nové obrysy hory, které se hladce začlení do okolní alpské krajiny.

Během výstavby nejdelšího úseku, dvacetikilometrové vzdálenosti mezi místy Camorino a Vezia, je převoz odtěženého kamene v dovedných rukou společnosti Beffa Trasporti a jejích 32 zaměstnanců. Tato společnost k tomuto účelu používá celý svůj fleet 32 nákladních vozů Volvo a využívá také nákladní vozy pronajaté od svých dodavatelů. A je to právě zde, kde model Volvo FMX (6 x 4) prokazuje své kvality.

„Už před deseti lety jsme se museli rozhodnout, jaké nákladní automobily pro tento obtížný úkol použít. Po pečlivém zvažování jsme se rozhodli pro vozy Volvo,“ říká Renato Beffa, vlastník společnosti Beffa Trasporti. „Stavební nákladní vozy Volvo mají robustní konstrukci postavenou na pevném rámu. Zvláště se nám líbí nový model Volvo FMX , který má vynikající kabinu. Její komfort je skvělý. Nová řadicí páka a všechny ostatní důležité ovládací prvky jsou zde lépe dosažitelné.“

Nákladní vůz pracuje ve dvou směnách na 40 kilometrů dlouhé trati mezi tunelem a vykládacím prostorem. Tato trať zahrnuje veřejné silnice i obtížné staveništní terény. To znamená velmi náročné pracovní podmínky, při nichž je nosnost nákladního vozu po většinu dne využívána na maximum. Za směnu přepraví až 2 200 tun drceného kamene. Téměř se 40 tunami zátěže na korbě je důležité zvládat jízdu po strmých svazích s blátivým povrchem, přičemž déšť a sníh mohou jízdní podmínky ještě více ztížit.

Renato Beffa si už objednal další Volvo FMX, a není jediným přepravcem ve Švýcarsku, který se tak rozhodl. Model Volvo FMX už zaujímá přibližně 15% z prodeje nákladních vozů v této zemi.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz