Volvo FE Hybrid jde k zákazníkům
pondělí, 4. dubna 2011
Po řadě rozsáhlých provozních testů začíná společnost Volvo Trucks dodávat těžké hybridní nákladní automobily. Výroba omezené série 100 hybridních nákladních automobilů bude zahájena v červnu. Dodávka těchto nákladních vozů zákazníkům ve vybraných...
Po řadě rozsáhlých provozních testů začíná společnost Volvo Trucks dodávat těžké hybridní nákladní automobily. Výroba omezené série 100 hybridních nákladních automobilů bude zahájena v červnu. Dodávka těchto nákladních vozů zákazníkům ve vybraných tržních segmentech proběhne v letech 2011 až 2013.
Tišší a čistší hybridní nákladní automobily umožňují dosáhnout úspor paliva až 30 % a budou přednostně využívány pro činnosti spojené s distribucí a sběrem odpadu v městských zástavbách.
„Náš model Volvo FE Hybrid je high tech nákladním vozem, který už vzbudil značnou pozornost. Je zcela zřejmé, že o těžké hybridní nákladní vozy je značný zájem,“ říká Claes Nilsson, prezident evropské divize společnosti Volvo Trucks.
Vůz Volvo FE Hybrid bude zpočátku dodáván do třinácti evropských zemí, postupně pak bude možnost dodávek rozšířena i o další země. Tento nákladní vůz bude vyráběn v omezených výrobních sériích, protože pokročilá hybridní technologie vyžaduje řešení výroby na míru podle potřeb zákazníků. Také technologie akumulátorů se stále ještě vyvíjí. To znamená, že pracovníci organizací poprodejních služeb musejí být paralelně proškolováni, aby mohli zákazníkům poskytnout odpovídající služby.
„Skutečnost, že s výrobou hybridů začínáme právě teď, je nesmírně inspirující a velmi důležitá pro vývoj budoucích produktů, protože hybridní technologie bude v určité formě v budoucnosti přítomna ve všech nákladních vozech. Hybridizace je bezesporu důležitým kamenem skládanky vedoucí k dosažení palivově efektivnější dopravy,“ říká Claes Nilsson.
Hybridní technologie je nejvhodnější pro hustě obydlené oblasti měst, kde dochází k vysokému počtu cyklů start stop. Pro zajištění odpovídající úrovně služeb byla od jara roku 2008 provedena řada provozních testů u zákazníků společnosti Volvo. Podle provozního cyklu může model Volvo FE Hybrid snížit emise oxidu uhličitého v rozmezí od 15-20%. Navíc může být u popelářských vozů při použití elektrického pohonu ušetřeno až 30% paliva.
Vůz Volvo FE Hybrid je vybaven paralelní hybridní technologií, což znamená, že energie ze vznětového motoru a energie z elektrického motoru mohou být využívány buď současně, nebo jedna na druhé nezávisle. Systém automaticky přepíná mezi těmito dvěma zdroji pohonu. Pokud hybridní vůz jede na první rychlostní stupeň, je poháněn pouze elektrickým motorem, čímž řidiči poskytuje živou reakci na „přidání plynu“ a díky tomu vynikající jízdní vlastnosti. Jakmile je inicializován hybridní režim, pracují vznětový motor a elektromotor paralelně tak, aby bylo dosaženo optimálních úspor paliva.
Hybridní technologie Volvo je navíc navržena tak, aby maximálně využívala možné množství energie vznikající při brzdění. Proto není nutné žádné zvláštní dobíjení z externích zdrojů. Elektrický pohon nadto snižuje celkovou hladinu hluku.
„Hybridní nákladní vůz tiše projíždí ulicemi, což zvyšuje kvalitu prostředí pro obyvatele a samozřejmě i pro osoby, které tento nákladní vůz každý den obsluhují. Při akceleraci je hladina hluku ve srovnání s konvenčním nákladním vozem se vznětovým motorem poloviční,“ říká Claes Nilsson.
Hybridní nákladní automobil společnosti Volvo je poháněn sedmilitrovým vznětovým motorem, vyráběný ve verzi pro svoz odpadků o výkonu 340 koňských sil a točivým momentem 1 300 Nm a ve verzi pro distribuci o výkonu 300 koňských sil a točivým momentem 1 160 Nm. Vznětový motor pracuje paralelně s elektrickým motorem o výkonu 120 kW. Elektrický motor čerpá energii z lithiumiontového akumulátoru nejmodernějšího vývojového typu. Tyto hybridní vozy, které jsou navrženy pro aplikace s celkovou hmotností vozidla 26 tun, jsou poskytovány na leasingovou smlouvu s plným kontraktem na údržbu a opravy.
Předběžný plán uvádění do provozu
2011–2013
Předběžná výrobní série: asi 100 nákladních vozů.
Plánované trhy: Švédsko, Norsko, Finsko, Dánsko, Velká Británie, Francie, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Nizozemsko, Belgie, Lucembursko.