Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Volná kabotáž od roku 2014
Omezení kabotáže v silniční nákladní dopravě by měla postupně odpadat a v roce 2014 zcela skončit. Takto se vyslovil koncem ledna dopravní výbor evropského parlamentu (EP) při hlasování o nařízení EU k přístupu na trh v této dopravě. Podle toho bude...
Omezení kabotáže v silniční nákladní dopravě by měla postupně odpadat a v roce 2014 zcela skončit. Takto se vyslovil koncem ledna dopravní výbor evropského parlamentu (EP) při hlasování o nařízení EU k přístupu na trh v této dopravě. Podle toho bude kabotáž v první fázi omezena na tři jízdy, z nichž poslední bude muset proběhnout v rámci sedmi dní v návaznosti na uskutečněnou mezinárodní dopravu. Dva roky po vstupu nového nařízení v platnost se omezení rozšíří ze tři jízd na sedm v rámci sedmi dní. V roce 2014 mají kabotážní omezení odpadnout – a sice pokud Evropská komise nepřijde v roce 2012 s jiným návrhem. Zpravodaj EP Mathieu Grosch požadoval, aby uvolnění kabotáže bylo svázáno s prozkoumáním různých daňových a pracovněprávních rámcových podmínek v členských státech.
Dopravní výbor kromě toho zpřesnil předpoklady pro dopravu mezi dvěma členskými státy, z nichž žádný není státem filiálky dopravního podniku („třetizemní doprava“). Tyto dotyčné státy dostávají možnost požadovat při pravidelné a systematické třetizemní dopravě, že při ní platí stejné pracovní a zaměstnanecké podmínky jako pro domácí dopravce. Většinu nezískal pozměňovací návrh europoslance za německou SPD Williho Pieczyka, který chtěl poskytnout zemím EU další možnost ochranných opatření proti závažnému narušování trhu vnitrostátní dopravy.
Slovinské prezidenství Rady EU se chce zasadit o rychlé sjednocení v Radě ministrů, aby nová ustanovení vstoupila v platnost co nejdříve. Potvrdil to slovinský ministr dopravy Radovan Zerjav v diskusi s dopravním výborem.