Virtuální servis do celého světa
úterý, 28. srpna 2007
Rčení o „šikovných českých ručičkách“ stále platí v případě českých mechaniků společnosti Scania. Že je o zručné zaměstnance v celé Evropě velký zájem, potvrzuje program s názvem Virtuální servis.
V rámci Virtuálního servisu vyjíždějí mechanici...
Rčení o „šikovných českých ručičkách“ stále platí v případě českých mechaniků společnosti Scania. Že je o zručné zaměstnance v celé Evropě velký zájem, potvrzuje program s názvem Virtuální servis.
V rámci Virtuálního servisu vyjíždějí mechanici odpovídající technické a odborné úrovně ze servisní sítě Scania CER (Česká republika, Slovensko, Maďarsko) na krátkodobé stáže do servisů Scania v západní a severní Evropě. Jednotlivé týmy se skládají ze 3 až 5 mechaniků a v partnerském servise pracují po dobu šesti týdnů. Získávají tak zajímavé pracovní zkušenosti, ale především pokrývají velký zájem západoevropské servisní sítě Scania o kvalifikované mechaniky.
„Tento projekt původně vznikl jako reakce na poptávku západoevropské servisní sítě po kvalitních mechanicích na vysoké odborné úrovni. Díky tomu, že naše servisní síť disponovala mírnou nadkapacitou těchto kvalitních mechaniků, zorganizovali jsme tým s jazykovou vybaveností a vyrazili na první výjezd do Irska. To bylo před dvěma lety,“ říká ke vzniku celého programu Pavel Novotný, vedoucí projektu Virtuální servis Scania CER.
Pracovní výjezdy umožňují nejen prohloubení jazykových znalostí a velmi dobré finanční ohodnocení, ale také možnost vyjet na pracovní stáž při zachování všech domácích zaměstnaneckých výhod. Další výhodou jsou nulové starosti s vyřízením formalit, které obvykle s pracovním pobytem v zahraničí souvisejí. „Pro někoho je tento projekt životní šancí jak vycestovat do zahraničí a pracovat tam. Této nabídky proto využívá stále více mechaniků a několik z nich dokonce opakovaně,“ dodává Novotný. Za téměř dva roky působení se týmy Virtuálního servisu podívali do Irska, Německa, Norska a Velké Británie.