Více prostoru, více ekologie  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Více prostoru, více ekologie

Více prostoru, více ekologie

 
image504

pondělí, 29. října 2007

„Více prostoru silniční autodopravě, podmínky pro EcoCombi a více fondů pro filtry pevných částic,“ to byla hlavní témata, která zazněla v zahajovacím proslovu Rona Bonsena, ředitele Evropského veletrhu silniční autodopravy (The European Road...

 

„Více prostoru silniční autodopravě, podmínky pro EcoCombi a více fondů pro filtry pevných částic,“ to byla hlavní témata, která zazněla v zahajovacím proslovu Rona Bonsena, ředitele Evropského veletrhu silniční autodopravy (The European Road Transport Show – TERTS), který se koná v těchto dnech v Amsterodamu.
Bonsen zdůraznil enormní úsilí, které vedlo k radikálnímu snížení emisí v silniční dopravě: „Nákladní automobily jsou dnes o 30 % ekologicky udržitelnější než před 15 lety a emise pevných částic se snížily o 95 %.“ Bonsen kritizoval nepřiměřená opatření některých vlád, konkrétně Nizozemí, která plánuje další zvýšení daně z nafty.

Ron Bonsen se dále vyslovil za zavádění dlouhých souprav zvaných EcoCombi. „Tato vozidla jsou delší, ale méně zatěžují dopravní systémy i povrchy vozovek.“

S řadou iniciativ v oblasti ekologie přišli i jednotliví výrobci. Velkou pozornost vzbudil koncept Hybrys společnosti Renault Trucks, který ztělesňuje vize společnosti o tom, jak by měl v budoucnosti vypadat nákladní automobil pro městskou rozvážkovou službu. Stefano Chmielewski, prezident společnosti Renault Trucks, vůz komentoval slovy: „Na půl cesty mezi snem a realitou“. Hybrys  kombinuje výhody vznětového agregátu a elektromotoru a podle Chmielewského představuje novou kvalitu ve vývoji hybridních technologií. V těch patří ostatně Renault Trucks k průkopníkům – angažuje se hlavně v oblasti vývoje bio-dieselových technologií, pohonů na zemní plyn a zmíněných hybridů (diesel + elektro).

Druhou, neméně významnou oblastí aktivit zaměřených na ekologii jsou konvenční technologie. Renault Trucks investoval částku 350 milionů eur do vývoje motorů a hnacích soustav DXi, které výrazně snižují spotřebu pohonných hmot.

Více o veletrhu TERTS si přečtěte v listopadovém vydání Truck & Business.
Více informací i konceptu Hybrys si přečtěte
zde.

Foto: Truck roku 2008 MAN TGX/TGS, Van roku 2008 - výsledek spolupráce PSA - Fiat (Fiat Scudo, Peugeot Expert, Citroen Jumpy) a další záběry z výstavy.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz