V duchu tradice
pondělí, 18. června 2012
Středa 13. června se nesmazatelně zapíše do více než 300leté historie Českého vysokého učení technického. Ten den bylo v nové budově Vědecko-technického parku v Roztokách otevřeno a uvedeno do provozu Centrum vozidel udržitelné mobility Josefa...
Středa 13. června se nesmazatelně zapíše do více než 300leté historie Českého vysokého učení technického. Ten den bylo v nové budově Vědecko-technického parku v Roztokách otevřeno a uvedeno do provozu Centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka. Nové výzkumné pracoviště navazuje na předchozí úspěšnou činnost Výzkumného centra Josef Božka. Laboratoře jsou umístěny v budově Vědecko-technického centra zkolaudované koncem loňského roku a po půlroční náročné montáži technologického vybavení uvedeny do provozu. Centrum bude sloužit pro výzkum a vývoj v oblasti ústrojí pohonu, což zahrnuje jak spalovací motory na kapalná i plynná paliva, tak i převodovky, elektrické a hybridní pohony a s tím související elektroniku a mechatroniku. Jestliže první laboratoř na Karlově náměstí byla v provozu 45 let, laboratoř v Podbabě dosud rovněž po stejnou dobu, pak nové laboratorní prostory v Roztokách by měly sloužit alespoň do druhé poloviny jedenadvacátého století. Proto i v jejím vedení je nastupující mladá generace českých automobilových odborníků. K dispozici jsou zkušební stanoviště spalovacích motorů (pět boxů s dynamometry), vozový válcový dynamometr Maha 4x4, analyzátory výfukových plynů a další špičkové vybavení pro testování pohonných systémů včetně převodovek. Kontinuitu nejen v laboratorní činnosti, ale zejména v práci výzkumných center příznivě zhodnotil ve svém úvodním projevu i prof. Václav Havlíček, rektor ČVUT. Označil výzkumníky ČVUT Fakulty strojní jako jeden z nejlepších tvůrčích kolektivů a poděkoval společnosti Trigema za dílo, které patří k perlám ve své branži.
Podrobněji v rubrice Události magazínu Truck&business 3/2012, který vychází v září.