Užitkové Nissany přicházejí
pátek, 23. února 2007
Do roku 2007 vkročil Nissan s řadou nových či významně inovovaných užitkových vozidel a s ambiciózním plánem zdvojnásobit do konce roku 2009 prodeje. To v konkrétních číslech znamená zvýšit prodej v Evropě z 51 000 na 100 000 kusů ročně. „Užitková...
Do roku 2007 vkročil Nissan s řadou nových či významně inovovaných užitkových vozidel a s ambiciózním plánem zdvojnásobit do konce roku 2009 prodeje. To v konkrétních číslech znamená zvýšit prodej v Evropě z 51 000 na 100 000 kusů ročně. „Užitková vozidla jsou nyní v Nissanu nejrychleji rostoucím segmentem a mají klíčovou roli v našich celosvětových aktivitách,“ říká Carlos Ghosn, šéf společnosti Nissan Motor.
V Nissanu Europe vznikla nová divize užitkových vozidel a celoevropská síť prochází zásadní restrukturalizací. Česká republika je jednou z mála zemí, kde existuje samostatná distribuční síť pro užitková vozidla. V současné době ji tvoří šest dealerů, přičemž optimální pokrytí by mělo zajistit zhruba 12 prodejních a servisních center.
Úplnou novinkou je Nissan Cabstar, poprvé postavený na platformě s rámovým podvozkem. Pokrývá hmotnostní kategorie 3,5 až 4,5 t s třemi délkami rozvorů 2 500, 2 900 a 3 400 mm. Kabina je umístěná přímo nad motorem, což umožňuje maximální využití ložného prostoru. Cabstar nabízí velkou ložnou plochu a užitečnou hmotnost. Kabina je charakteristická velkými prosklenými plochami, je prostornější, s dobře ergonomicky řešeným pracovištěm řidiče a vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti. Cabstar pohání turbodiesel o objemu 2,5 litru s výkonem 81 a 93 kW. Druhou variantou je motor 3,0 litru s výkonem 110 kW. Motory využívají technologii vysokotlakého vstřikování common-rail a technologii EGR v kombinaci s oxidačním katalyzátorem.
Atleon prošel zásadní omlazující kůrou v roce 2004 a nyní dostal pod kapotu nové motory z produkce Nissan a Cummins. Neslabším motorem je třílitrový agregát o výkonu 110 kW. Kromě něj jsou k dispozici čtyř a šestiválcové agregáty s výkonem 103 až 184 kW. Tyto motory z produkce Cummins používají k dosažení emisních limitů Euro 4 technologie SCR. Podvozky se vyrábějí v hmotnostních třídách 3,5 až 15 tun se šesti různými délkami rozvoru od 2 800 až do 5 700 mm.
Jak Atleon, tak Cabstar se vyrábějí v Avile nedaleko Madridu, odkud je zásobován celý evropský trh. „Dobře si uvědomujeme, že značka Nissan je nejčastěji spojována s osobními vozidly či off-roady. Ale všechny naše současné aktivity směřují k tomu, aby Nissan začal být vnímán také jako důležitý hráč na poli lehkých užitkových vozidel,“ uzavírá Ghosn.