Úspěšné testování v Tunisu
pondělí, 10. prosince 2007
S blížícím se koncem kalendářního roku jsou na tom asi všichni účastníci Rally Dakar stejně – přípravy vrcholí. Ve snaze připravit se pokud možná co nejlépe na podmínky afrických etap na území Maroka, Mauretánie a Senegalu se podobně jako minulý rok...
S blížícím se koncem kalendářního roku jsou na tom asi všichni účastníci Rally Dakar stejně – přípravy vrcholí. Ve snaze připravit se pokud možná co nejlépe na podmínky afrických etap na území Maroka, Mauretánie a Senegalu se podobně jako minulý rok vydali členové Loprais Tatra Teamu prověřit ostré auto i posádku do Tuniska, které je povahou terénu i klimatu blízké tomu, co v lednu 2008 čeká závodníky dakarské rally.
Celé testování proběhlo dle vyjádření posádky v pohodové a konstruktivní atmosféře. „Prověřili jsme vše, co jsme potřebovali a dozvěděli se o autě mnohem více, než bychom dokázali doma,“ říká navigátor Ladislav Lála. „Nový speciál je v porovnání s jeho předchůdcem dalším krokem vpřed – od prvních okamžiků rychlý a teď již i dobře ovladatelný. Správnou kombinaci nastavení tlumičů, vzduchového pérování a stabilizátorů jsme našli již během testování doma, přesto jsme zkoušeli experimentovat zejména s tvrdostí tlumení, abychom se postupně vrátili k původnímu nastavení,“ dodává Lála.
Ani celodenní ježdění pouští ve svižném tempu nepřineslo posádce problémy s teplotami. Postupně umisťovali teplotní čidla na různá místa v autě, aby nakonec mohli konstatovat, že se naměřené hodnoty pohybují v rámci tolerancí.
V kombinaci s agresivní jízdou a různým huštěním dokonale otestovali také pneumatiky Pirelli Pista. „Během celého testování jsme neměli jediný defekt a to jsme pneumatiky rozhodně nešetřili. Nové auto je mnohem živější a při správném řazení jde velmi dobře za plynem. Několikrát jsme testovali zrychlení z 0 na 100 km/h a hodnotu 13,2 sekundy nepovažujeme za špatnou,“ popisuje testování Lála.
Celkový dojem z chování vozu shrnuje Aleš Loprais slovy: „Auto i já jsme zrychlili. Vidím to, slyším to, cítím to. V porovnání s minulostí musím více používat brzdy, ale vzhledem k tomu, že mi letos vydržely celý Dakar a nebylo to na nich prakticky znát, tak se tím příliš netrápím. Auto je teď celkově spíše lehce přetáčivé než nedotáčivé, což mi vyhovuje.“