UNI-MOVE SE PŘEDSTAVIL
úterý, 2. května 2006
Rakouská společnost Pewag, renomovaný výrobce sněhových řetězů, uvedla svůj nový produkt, speciálně určený pro techniku na odklízení sněhu, stavební stroje a armádní vozidla. Pod názvem Uni-Move se skrývá technologicky vyspělý produkt, který přináší...
Rakouská společnost Pewag, renomovaný výrobce sněhových řetězů, uvedla svůj nový produkt, speciálně určený pro techniku na odklízení sněhu, stavební stroje a armádní vozidla. Pod názvem Uni-Move se skrývá technologicky vyspělý produkt, který přináší několik zásadních inovací.
„Hi-tec“ mezi řetězy Patentovaný článek nového řetězu se vyznačuje obdélníkovým profilem (šířka 7 mm, výška 8,2 mm).Další novinkou je vlnitý design obvodu článku – rovněž patentově chráněný prvek. Nový článek se vyznačuje vyšší odolností proti opotřebení a tím pádem i delší životností. Zvýšily se také trakční schopnosti nového produktu.
Další novinkou je zápustkově kovaný uzavírací hák (MV-X7), který umožňuje snadné zapnutí, garantuje tichý provoz a rovněž výbornou odolnost proti opotřebení.
Řetěz Uni-Move pokrývá celou plochu běhounu pneumatiky, čímž jsou konstrukční novinky dokonale využity.
Vzhůru na Grossglockner K představení produktu si Pewag vybral nejznámější alpskou silnici Grossglocknerstrasse, končící pod nejvyšší rakouskou horou Grossglockner (3798 m) a také nejrozsáhlejším rakouským ledovcem (Pasterze). Zprůjezdňování legendární silnice, kterou prý od roku 1935 projelo na 50 milionů lidí, je malým národním svátkem. V zimě je silnice uzavřena, teprve na jaře, když už je relativní jistota počasí, se do několikametrových závějí zakousávají frézy a radlice, aby cestu nově otevřely. Letos byl Grossglockner zprovozněn relativně pozdě – až 30. dubna – což byla daň dlouhé a kruté zimě. Nicméně ještě v noci před pověstnými čarodějnicemi tu zima o sobě dala vědět, když nejenom na vrcholcích hor, ale v celém údolí Zel am See napadlo dobrých deset centimetrů čerstvého sněhu.
Řetězy Pewag jsou tradiční zbraní, která pomáhá zdolávat alpské závěje. Uplatňují se na nejrůznější technice, od nejmodernějších vysokovýkonných traktorů až po pásová vozidla, která budí dojem, že je tu ještě zapomněla Rudá armáda. Tady se však na krásu nehledí – jediné, co rozhoduje, je výkon, výdrž a spolehlivost.
Algauer řádil Parádní závěr velkolepé podívané pak obstaral evropský šampion trucků Egon Algauer v doprovodu skupiny „ledových mužů“, přetvářejících pomocí motorových pil kusy ledu na umělecká díla. Jedna skupinka vyřezala během pár minut z mohutného kvádru dokonalého tygra (znak Pewagu), druhá vykouzlila z jiných kusů ledové trojúhelníky, které vytvořily nájezdovou rampu ke dvěma úzkým (jak jinak než ledovým) zídkám (do té chvíle tvořícím improvizovaný bar). Další hrdiny tvořily Mercedes Unimog s řetězy Pewag a již zmíněný Algauer. Ten bez zaváhání vyvezl Mercedes na vrchol ledové hradby, aby tak potvrdil, že novým výrobkům Pewag Uni-Move se do cesty jen tak něco nepostaví.