Testování s Michelinem
středa, 14. září 2011
Společnost Michelin nás v první polovině září pozvala do rakouského Pachfurthu, kde na jedinečném polygonu, který má silniční i off-roadovou část, uskutečnila akce, na které byla prezentována celá řada nových pneumatik pro nákladní autodopravu a...
Společnost Michelin nás v první polovině září pozvala do rakouského Pachfurthu, kde na jedinečném polygonu, který má silniční i off-roadovou část, uskutečnila akce, na které byla prezentována celá řada nových pneumatik pro nákladní autodopravu a částečně také pro sektor stavebnictví. Praktické ukázky techniky s novými pneumatiky byly proloženy přednáškami a prezentacemi. Při neformální části bylo možné se zeptat představitelů společnosti Michelin i na dlouhodobější strategii a další aktivity tohoto francouzského výrobce.
U silničních pneumatik byl například prezentován nízký valivý odpor porovnáním dojezdové vzdálenosti při jízdě bez motoru na setrvačnost z malého svahu. Porovnávána byla kola Michelinu s konkurencí. Řada lidí se přitom k pneumatikám s nízkým valivým odporem staví skepticky – banalizují například úsporu paliva počítanou maximálně v jednotkách procent. Ale právě v nákladní autodopravě, kde se měsíční kilometrové nájezdy počítají v desítkách tisíc kilometrů, může autodopravce ušetřit nejvíce.
Na celém setkání pronesl úvodní slovo Pascal Couasnon, vice prezident Michelinu pro komunikaci a hned poté mohlo začít samotné testování, naše první zastávka vedla ke stanovišti s těžkými pneumatikami pro smíšený provoz Michelin X Works. S nimi může nákladní automobil zajet po silnici pro náklad například do lomu či sběrny železného šrotu. A ani tam by nemělo hrozit, že se kola prorazí ostrými předměty. O kvalitě pneumatik jsme měli možnost přesvědčit se na vlastní kůži. S těžkými náklaďáky jsme neměli problém vyjet po štěrkové cestě svah s 55procentním stoupáním. A tím to nekončí. Náklaďáky se ve svahu zastavily a bez problémů znovu rozjely. A skutečnost, že kola jsou opravdu kvalitní podtrhuje Michelinem poskytovaná v některých zemích záruka proti náhodnému poškození – něco podobného by pochopitelně nenabídl, kdyby si nebyl svým výrobkem jistý. Michelin X Works mohou být obuty na náklaďáky s nosností do osmi tun na nápravu. V případě čtyř kol na nápravě to může být až 13,4 tuny, na silnici se počítá s maximální rychlostí 110 km / h.
Celý článek najdete v tištěném časopisu Truck & Business, který vyjde před koncem září.