Svezli jsme se
úterý, 3. dubna 2012
Ve dnech 2. až 4. dubna zajel testovací řidič Bo Eriksson v rámci evropského turné do České republiky, přesněji řečeno do zastoupení Scania v Chrášťanech, aby přestavil nejnovější verzi vlajkové lodi z „královské flotily tahačů řady R“. Typ 480 byl...
Ve dnech 2. až 4. dubna zajel testovací řidič Bo Eriksson v rámci evropského turné do České republiky, přesněji řečeno do zastoupení Scania v Chrášťanech, aby přestavil nejnovější verzi vlajkové lodi z „královské flotily tahačů řady R“. Typ 480 byl vybaven celou řadou příplatkových doplňků. Byli jsme první redakcí, která využila pozvání ke krátkému svezení.
Již v úvodu musíme ovšem poznamenat, že po pohodlném výstupu do moderního, nepříliš prostorného, avšak komfortně a přitom účelně vybaveného interiéru s koženými vzduchem odpruženými sedadly, nám testovací řidič sdělil, že, bohužel, není připojen na GPS, a tudíž systém Scania Active Prediction není funkční. Nicméně již usazení v kabině velkolepě zařízené rozhledny nás nalákalo k tomu, abychom alespoň krátkou testovací jízdu s vozidlem “nadupaném” spoustou elektroniky vyzkoušeli. Připomeňme jen, že jde o vozidlo s touto specifikací:
Typ: R 480 LA4x2MNA
Motor: DC13 110 Euro 6, EGR/SCR, XPI
Převodovka: Opticruise
První dojmy z jízdy, viz květnový magazín T&B 2/2012