Stavební vozidla Scania v Mnichově
úterý, 20. dubna 2010
(TZ Scania Česká republika) Díky řadám P, G a R se kategorie stavebních vozidel Scania stala robustnější a uživatelsky příjemnější než doposud. Vodzidla se představila na nedávném velegtrhu Bauma. Co nového v segmentu Scania přináší?
· Výběr...
(TZ Scania Česká republika) Díky řadám P, G a R se kategorie stavebních vozidel Scania stala robustnější a uživatelsky příjemnější než doposud. Vodzidla se představila na nedávném velegtrhu Bauma. Co nového v segmentu Scania přináší?
· Výběr hnacích řetězců a modulární koncepce umožňuje zvolit specifikaci
přesně na míru pro optimální výkon, hmotnost a provozní efektivnost
· Servisní obslužnost snadno dostupná prostřednictvím komplexní a
rozsáhlé sítě Scania
· Kompletní vozidla stále více dodávaná pro rychlejší realizaci, zajištění
lepší životnosti a snadné servisní zabezpečení
· Nové charakteristiky pro další zvětšení robustnosti, mobility a užitečné
hmotnosti, stejně jako pohodlí a vybavenosti
Užitková vozidla Scania jsou proslulá výkonností, provozní efektivností, dlouhou
provozní životností, což se také projevuje při jejich vysoké hodnotě při odprodeji.
Poté, co doslouží prvnímu majiteli, následuje obvykle jejich druhý a často i třetí život.
Široká nabídka hnacích agregátů poskytuje možnost výběru v úrovních
odpovídajících normám Euro 3, Euro 4 ( pouze pro některé trhy ), Euro 5, ale i EEV
ve výkonovém rozpětí od 170 do 440 kW (230 - 600 k). Převodovky s řazením
klasickým i systémem Split and Range, s nebo bez plíživého (pojížděcího) převodu,
ale i samočinné, stejně jako množství verzí sestupného převodu samostatného, nebo v nábojích kol, to vše umožňuje zvolit převodné ústrojí přesně přizpůsobené
specifickým požadavkům na vozidlo a jeho parametry.
Konkurenceschopná hmotnost podvozku, nezávisle na tom, jaká technologie
eliminace emisí je v něm instalována, ve spojení s robustností konstrukce, přinášejí
mimořádně velkou užitečnou hmotnost stavební kategorie vozidel Scania bez
kompromisů v jejich odolnosti. Technicky přípustná hmotnost vždy převyšuje
hmotnost legislativní, což je zárukou pro dlouhou životnost.
Stále rostoucí hustota servisní sítě Scania spolu s modulární koncepcí stavby vozidel
při patřičné péči významně snižují prostoje. Jestliže je vozidlo dodáno automobilkou
jako komplet, pak Scania zabezpečuje to, že je instalována odpovídající nástavba a
související součásti, ale také poskytuje úplný servis. Viz samostatná zpráva.
Scania věnuje trvale pozornost také řidiči a jeho pracovnímu prostředí tak, aby mu
poskytovalo co nejlepší podmínky pro bezpečnou a efektivní jízdu. Vozidlo, které je
dobře ovladatelné, se stává přitažlivým pro dobré řidiče. To potom přispívá růstu
bezpečnosti silničního provozu, stejně jako snižování spotřeby paliva a nákladů na
opravy, ale i vyšší provozní efektivnosti. Mnoho nedávno zavedených prvků vybavení kabin a nabízeného zařízení podstatně zvyšuje pohlednost a pohodlnost prostředí.
Nové prvky vybavení
• Nový design budek řidiče řady R a G
• Nový interiér s řadou komfortních prvků
• Samočinné řazení s možností volby systému s pedálem spojky, nebo bez něj
• Nový otočný spínač závěrů diferenciálů se sekvenční funkcí (od poloviny roku
2010)
• Progresivní parabolické pružiny podvozků třídy 19, 21 a 26 000 kg (třetí z nich od
poloviny roku 2010)
• Pevnější hnací hřídele a pomalejší převodný poměr v kolových sestupných
převodech (od dubna 2010)
• Nové čepy a shora působící brzdové válce bubnových brzd u těžkých podvozků
třídy 32 000 kg s kolovými sestupnými převody (později v roce 2010)
• Další tovární prvky pro instalaci sklápěčů (později v roce 2010)
Ilustr. foto