STABILIZAČNÍ SYSTÉMY PŘÍPOJNÝCH VOZIDEL
pátek, 13. dubna 2012
Stabilizační systémy nákladních vozidel představují významný bezpečnostní prvek ve výbavě těchto vozidel. Těmito systémy mohou být vybavena nákladní vozidla, autobusy a také přípojná vozidla. V dalším textu se budeme věnovat problematice...
Stabilizační systémy nákladních vozidel představují významný bezpečnostní prvek ve výbavě těchto vozidel. Těmito systémy mohou být vybavena nákladní vozidla, autobusy a také přípojná vozidla. V dalším textu se budeme věnovat problematice stabilizačních systémů přípojných vozidel.
U dopravných nehod jízdních souprav mají významný podíl nehody, ke kterým dojde v důsledku převrácení jízdní soupravy. K těmto dopravním nehodám dochází nejčastěji v těchto situacích:
- při vyhýbacím manévru
- při výjezdech z dálnic
- při jízdě po kruhových objezdech nebo dalších silnicích kde je menší poloměr zatáčení.
Stabilizační systémy pro přípojná vozidla byly vyvinuty zejména pro typy vozidel, kde je v zatíženém stavu vyšší poloha těžiště, a tedy je horší jízdní stabilita při průjezdu zatáček. Jde zejména o cisterny, sklápěcí návěsy a přívěsy s centrálně uloženými nápravami. V současné době jsou stabilizačními systémy vybaveny také klasické plachtové nebo skříňové návěsy, a lze říct, že tyto systémy jsou již standardní výbavou těchto vozidel.
Více v květnovém čísle magazínu Truck & business, kde budeme stabilizačním systémům přípojných vozidel věnovat obvyklou dvoustranu.