SPOLUZODPOVĚDNOST OBJEDNAVATELE ZA PŘETÍŽENÍ
pondělí, 19. června 2006
Přetěžování kamionů je často zmiňované jako důvod neutěšeného stavu tuzemské silniční sítě. Trpí jím i samotná vozidla, přičemž je jasné, že není v zájmu žádného majitele nákladního vozu ničit si celkovým přetížením nebo přetížením jednotlivých...
Přetěžování kamionů je často zmiňované jako důvod neutěšeného stavu tuzemské silniční sítě. Trpí jím i samotná vozidla, přičemž je jasné, že není v zájmu žádného majitele nákladního vozu ničit si celkovým přetížením nebo přetížením jednotlivých náprav jeho technický stav. Dopravní společnosti, jak vyplývá například z poznatků Česmad Bohemia, čelí každodennímu tlaku svých zákazníků přepravit co největší množství zboží s nejnižšími náklady i za cenu přetížení vozu. Sdružení autodopravců se proto snaží prosadit uzákonění spoluzodpovědnosti objednatele přepravy a dopravní společnosti za dodržení maximální hmotnosti nákladu. Dopravci i jejich zákazníci by v případě odhalení nadměrného nákladu při kontrolách čelili stejným sankcím.
Řidiči totiž v mnoha případech nemají možnost kontrolovat, natož ovlivnit hmotnost nákladu, který přebírají k přepravě u zákazníka. Přetížení nákladních aut je časté zejména při tuzemské přepravě sypkých materiálů, například stavebních hmot či zeminy, ale také dřeva, některých zemědělských plodin ap. Právě u takových komodit je totiž velmi obtížné zjistit, zda bylo vozidla naloženo správně nebo přeloženo.