Škoda Auto využije první road train v ČR
čtvrtek, 29. května 2008
Dvacet pět metrů dlouhý a čtyři metry vysoký kamion, který uveze až sedmdesát tun nákladu – to je Super Train od německé firmy Fliegl. Právě takový stroj, spadající svými rozměry do kategorie tzv. silničních vlaků (road train), by se měl již za...
Dvacet pět metrů dlouhý a čtyři metry vysoký kamion, který uveze až sedmdesát tun nákladu – to je Super Train od německé firmy Fliegl. Právě takový stroj, spadající svými rozměry do kategorie tzv. silničních vlaků (road train), by se měl již za několik týdnů objevit na českých silnicích ve službách Škody Auto.
„Škodovce jsme nabídli verzi Jumbo. Tedy tahač s tandemovým návěsem. K běžnému kamionu je tedy ještě připevněn dvounápravový vlek. Jde o 25,25 metrů dlouhou soupravu vysokou čtyři metry. Plně naložený uveze tento drobeček až sedmdesát tun nákladu,“ řekl o obřím kamionu jednatel české pobočky firmy Fliegl Igor Turek. Podle něj německá firma zatím dodává podobné kolosy jen do Skandinávie. „S našimi kamiony se zatím jezdí jen v Norsku a dalších zemích Skandinávie. Jinam do Evropy dosud nesměly,“ říká Turek.
Česká verze obřího kamionu bude mezi silničními vlaky spíše „dítětem“. V Austrálii či USA totiž existují více než padesátimetrové verze s tonáží až sto sedmdesát tun.
Na českých silnicích a dálnicích to však řidiči ani malé verze „silničního vlaku“ nebudou mít jednoduché. Taková délka, jíž se normální silniční soupravy již řadí k nadrozměrným nákladům, už totiž vyžaduje speciální plánování trasy s ohledem na nosnost mostů, výšku tunelů a poloměry zatáček silnic.