Společnost Volvo Buses obdržela dosud největší objednávku na hybridní autobusy. Brazilské město Curitiba si objednalo 60 autobusů, které vykazují až o 35 % nižší spotřebu paliva.
Jednou z největších výzev pro současný svět je snižení celkové...
Společnost Volvo Buses obdržela dosud největší objednávku na hybridní autobusy. Brazilské město Curitiba si objednalo 60 autobusů, které vykazují až o 35 % nižší spotřebu paliva.
Jednou z největších výzev pro současný svět je snižení celkové energetické spotřeby. Možnou cestou k dosažení tohoto cíle je použití hybridních autobusů, které recyklují energii získanou při brzdění, čímž výrazně snižují spotřebu paliva.
Stále více a více rozhodujících subjektů na světě chápe výrazné přínosy hybridní technologie v městských autobusech. Společnost Volvo Buses prodala v posledních letech prostřednictvím značky Volvo v Evropě, značky Nova Bus v Severní Americe a značky Sunwin Bus v Číně už stovky hybridních autobusů.
Tato společnost nyní obdržela svou první „hybridní“ objednávku z Jižní Ameriky. Město Curitiba objednalo 60 hybridních autobusů s dodávkou od roku 2012.
„Už několik velkých měst v Brazílii i ve zbytku Jižní Ameriky v roce 2010 a počátkem tohoto roku testovalo autobusy Volvo 7700 Hybrid,” říká Luis Carlos Pimenta, prezident společnosti Volvo Buses v Latinské Americe. „Testy byly velmi úspěšné a přispěly k uzavření této první objednávky, po níž, doufáme, budou následovat další objednávky z ostatních měst.“
Díky tomu se společnost Volvo Buses rozhodla začít s výrobou hybridních autobusů přímo v Curitibě. Bude zahrnovat tutéž hybridní technologii, jaká je používána pro hybridní autobusy a nákladní vozy v Evropě, a která je v současné době pro těžká vozidla nejefektivnější na světě.
Autobusy jsou vybaveny malým vznětovým motorem a elektromotorem, který může být používán nezávisle nebo ve spolupráci se vznětovým motorem. Elektromotor je poháněn energií z akumulátoru, který se nabíjí, když autobus brzdí. Na autobusových zastávkách se vznětový motor zcela vypne a autobus se nastartuje pouze s využitím elektromotoru, díky čemuž je na autobusových zastávkách tiché prostředí bez znečištění výfukovými plyny.
Hybridní autobus Volvo snižuje spotřebu paliva až o 35 % a ve stejném poměru i emise CO2,” říká Luis Pimenta. Ostatní výfukové emise se sníží o 80 až 90 % v porovnání se současnými úrovněmi emisí v Jižní Americe.“