Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Scania plánuje růst výroby
Švédská automobilka Scania plánuje kolem roku 2015 prodej 150 000 nákladních automobilů. Nejdůležitějším trhem i nadále zůstává Evropa. Scania zároveň plánuje zvýšit prodeje o polovinu ve stavebnictví . Automobilka to oznámila v rámci strategického...
Švédská automobilka Scania plánuje kolem roku 2015 prodej 150 000 nákladních automobilů. Nejdůležitějším trhem i nadále zůstává Evropa. Scania zároveň plánuje zvýšit prodeje o polovinu ve stavebnictví . Automobilka to oznámila v rámci strategického zasedání ve švédském Södertälje.
V květnu letošního roku představila švédská automobilka Scania svoji novou vizi. Jejím cílem je prodej 150 000 automobilů kolem roku 2015. To bude znamenat roční nárůst výroby o 10 000 až 12 000 automobilů.
„V roce 2015 jsme schopni vyrobit 150 000 automobilů za využití vlastních stávajících výrobních struktur. S menším počtem zaměstnanců dnes vyrábíme dvakrát tolik automobilů než tomu bylo před 15 lety,“ říká Leif Östling, prezident a CEO Scania. Östling zároveň zdůrazňuje, že Scania nejvíce těží z práce založené na třech základních hodnotách: zákazník vždy na prvním místě, respekt ke každému jednotlivci a kvalita.
Stavebnictví zůstává prioritou
Švédská automobilka zároveň oznámila své plány v oblasti stavebnictví. Do roku 2010 hodlá zvýšit celosvětový prodej vozidel určených pro stavební sektor až o 50 % a dosáhnout tak hodnoty 18 000 prodaných vozidel. V roce 2007 Scania prodala 12 000 vozidel určených pro stavebnictví.
V oblasti stavebnictví se Scania i nadále bude zaměřovat zejména na rozvíjející se trhy. Právě tyto země skrývají největší potenciál zejména z důvodu neustálého rozšiřování své infrastruktury. Mezi stěžejní produkty pro stavební sektor patří sklopky či domíchávače.
Klíčovým trhem stále Evropa
Celosvětový trh s nákladními automobily i nadále vykazuje pozitivní výsledky. Navíc se dá i v budoucnu očekávat další výrazný růst a rozvoj celého sektoru. Makroekonomické údaje předpokládají 2 % roční růst v zemích s rozvinutou ekonomikou a v rozvíjejících se zemích Evropy, Asie, severní Afriky a jižní Afriky až 6 % roční růst.
Scania předpokládá, že v roce 2015 by se v Evropě mohlo prodat až 95 000 nákladních automobilů a autobusů s logem Scania ve znaku, přičemž celkový celoevropský trh může dosáhnout hodnoty 575 000 automobilů. Největší nárůst prodeje se dá očekávat ve střední a východní Evropě včetně Ruska, kde stále velmi výrazně pokračuje zejména rozvoj infrastruktury.
V Latinské Americe plánuje Scania prodej 16 000 vozů ročně v 2015, přičemž největší potenciál zde skrývá zemědělství a těžební průmysl. V Asii a v zemích Pacifiku by se roční prodej mohl pohybovat kolem 15 000 automobilů a v zemích Středního Východu, Indie a Afriky by prodeje mohly dosáhnout 25 000 nákladních automobilů.
Lepší servis a širší produktová řada
Pokud se Scanii podaří realizovat své plány, bude v roce 2015 jezdit po celém světě milion automobilů této severské značky. To by představovalo dvojnásobný počet než je tomu v současné době.
Nárůst počtu automobilů bude znamenat také zásadní změnu pro celosvětovou sít servisních míst, které budou čelit značně vyšší poptávce po servisních službách. Scania proto plánuje ročně investovat 1 miliardu švédských korun do zlepšení a rozšíření servisních služeb tak, aby se všem zákazníkům dostalo požadovaného a kvalitního servisu v síti Scania.
Spolu s plánem na zvýšení prodeje hodlá Scania také rozšířit svoji produktovou řadu. „Abychom dosáhli hodnoty 150 000 prodaných automobilů v roce 2015, musíme také našim zákazníkům nabídnout širší řadu modelů a dát jim tak větší příležitost, aby si vybrali přesně ten automobil, který potřebují,“ říká Hasse Johansson, ředitel oddělení pro výzkum a vývoj.
Scania i nadále pokračuje ve vývoji a rozšíření konceptu „ReadyBuilt“, který je založen na úzké spolupráci s vybranými dodavateli. Tato vzájemná spolupráce tak umožní dodání kompletních automobilů, například včetně nástaveb, ve výrazně kratší době než tomu bývá obvykle.
Švédská automobilka se hodlá i nadále aktivně prosazovat ve snižování dopadů na životní prostředí. Tomu by mělo nejvíce pomoci využívání obnovitelných zdrojů a hybridních technologií.
TISKOVÁ ZPRÁVA