Scania: jedna součástka od více dodavatelů
pondělí, 28. dubna 2008
Automobilka Scania má v regionu střední a východní Evropy aktuálně 50 dodavatelů a hodnota objemu obchodů se šplhá na 150 milionů eur. V Praze a Varšavě působí nákupní pobočky společnosti Scania.
Jejich cílem je navázání spolupráce s dalšími...
Automobilka Scania má v regionu střední a východní Evropy aktuálně 50 dodavatelů a hodnota objemu obchodů se šplhá na 150 milionů eur. V Praze a Varšavě působí nákupní pobočky společnosti Scania.
Jejich cílem je navázání spolupráce s dalšími dodavateli a rozvíjení spolupráce s těmi současnými. Řada zemí ve střední a východní Evropě se totiž ukazuje jako dodavatelsky velmi atraktivní a jejich význam bude i nadále stoupat. A to včetně České republiky.
„Náš přístup je neobvyklý především díky firemní politice, která spočívá v přechodu k nakupování jedné součástky od více dodavatelů. Postupujeme tak směrem k diverzifikaci dodavatelských kanálů. Trend byl až donedávna zcela opačný,“ vysvětluje Lars-Erik Nerbäck, ředitel nákupu pro oblast střední a východní Evropy a pokračuje: „Samotný nákup jednotlivých součástek a rozšiřování celé dodavatelské sítě je založeno na vyváženosti několika klíčových faktorů, a to je bezpečnost, míra rizika, cena a kapacita. Pokud máte mít pro jednu součástku více než jednoho dodavatele, je zapotřebí klást důraz na vysokou kvalitu a jednotnost výrobního systému.“ To zajišťuje náročný nákupní proces, který musí každý z dodavatelů absolvovat. Spočívá v několika navazujících krocích, jako je například návštěva samotné společnosti a prohlídka jejího výrobního zařízení spolu s detailní diskuzí s vedením firmy o budoucích plánech. „Nezáleží na tom, zda jsou to firmy ze střední Evropy nebo jižní Ameriky. Důležité je pouze to, aby vyhověly požadavkům na kvalitu podle našich standardů,“ doplňuje Nerbäck.