Různé stroje, jeden motor Caterpillar
úterý, 14. června 2011
Phoenix-Zeppelin ukázal dvě různé aplikace motoru Caterpillar C18 ACERT v netradičním pojetí. Na ostravské haldě Ida se proti sobě postavily pevný dampr Cat 772 a závodní speciál Tatra 815 – oba stroje osazené motorem Cat C18 ACERT. Ukázky výkonu,...
Phoenix-Zeppelin ukázal dvě různé aplikace motoru Caterpillar C18 ACERT v netradičním pojetí. Na ostravské haldě Ida se proti sobě postavily pevný dampr Cat 772 a závodní speciál Tatra 815 – oba stroje osazené motorem Cat C18 ACERT. Ukázky výkonu, jízdních vlastností a ovladatelnosti obou strojů naplno vyzdvihly univerzální využití této pohonné jednotky. Z reakce řidičů obou strojů i návštěvníků, kteří se mohli oběma stroji svézt, bylo patrné, že Caterpillar si místo mezi předními výrobci průmyslových motorů drží oprávněně.
„Caterpillar vyrábí motory do průmyslového využití, se kterými se v osobních vozidlech nesetkáte. Můžete je najít při průmyslových aplikacích jako zástavbové motory nebo ve velmi těžkých nákladních vozech,“ řekl František Nový, vedoucí prodeje energetických systémů ze společnosti Phoenix-Zeppelin. „Motor Cat C18 ACERT patří k nejuniverzálnějším jednotkám v portfoliu Phoenix-Zeppelin. S drobnými modifikacemi jej lze použít i jako hnací agregát závodního automobilu,“ dodal František Nový.
Návštěvníci mohli poznat, jaké je projet se v závodním speciálu Tatra 815 a srovnat tento zážitek s jízdou v pevném dampru Caterpillar 772. Oba stroje se liší konfigurací a využitím, ale spojuje je srdce bijící pod kapotou – motor Caterpillar C18 ACERT. Žlutočerný dampr o nosnosti přes 45 tun pohání motor Cat C18 ACERT o výkonu 399 kW. U závodního speciálu konstruktéři upravili standardní výkon jeho motoru na plných 710 kW.
Přeplňovaný šestiválec s chlazením plnicího vzduchu Cat C18 ACERT se vyznačuje rychlou odezvou na pokyny řidiče a vynikajícím výkonem i v nejnáročnějších podmínkách. Tuto vlastnost ocenil pilot Tatry 815 Marek Spáčil při dakarské rallye, kdy náročné podmínky prověřily výkon motoru na maximum. „Společnost Phoenix-Zeppelin nás podpořila při montáži a seřizování motorů do našeho zeleného závoďáka a spolupráce s jejími techniky je vynikající,“ řekl Marek Spáčil, řidič Tatry 815 a účastník Rallye Dakar 2011.
„Tuto akci jsme uspořádali, abychom ukázali všestranné využití motorů Caterpillar,“ řekl vedoucí ostravské pobočky Phoenix-Zeppelin Aleš Štěpanda. „Návštěvníci svištěli po haldě rychlostí přes sto kilometrů v hodině a poté se projeli ve stroji, který plně naložen váží 82,5 tuny. Oba stroje pohání stejný typ agregátu – Cat C18 ACERT,“ dodal Aleš Štěpanda.