Ride & Drive new DAF XF
středa, 12. prosince 2012
Perfektně připravená akce, důmyslná volba místa prezentace včetně testovací trasy malebnou krajinou poblíž Malagy a vzorná péče o novináře v roli testovacích jezdců. Dvoudenní „diagnostiku“ nové řady tahačů absolvovali čeští a slovenští novináři...
Perfektně připravená akce, důmyslná volba místa prezentace včetně testovací trasy malebnou krajinou poblíž Malagy a vzorná péče o novináře v roli testovacích jezdců. Dvoudenní „diagnostiku“ nové řady tahačů absolvovali čeští a slovenští novináři jako poslední skupina v déle než čtrnáctidenní prezentaci nazvané Ride & Drive new DAF XF. K testování byly připraveny 40tunové soupravy tažené oranžovými robustními elegantními vozy, jejichž sériová výroba ještě nezačala.
Výrobce prezentuje nový model jako nejkomplexnější konstrukční řešení a vývojový program za 84letou historii společnosti DAF. Novinka přináší množství inovací, které jsou plně v souladu s programem Advanced Transport Efficiency (ATE), který je zaměřen na snižování provozních nákladů a omezování vlivu dopravy na životní prostředí. Jde například o vylepšený chladicí systém s méně častým využitím větráku, nové stálé převody zadní nápravy nebo tempomat, který plynule zrychluje a nezvyšuje tak spotřebu paliva náhlou akcelerací. Motory používají přímé vysokotlaké vstřikování paliva Common Rail, turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek a systém recirkulace výfukových plynů (EGR). Součástí systému dodatečné úpravy výfukových plynů je katalyzátor DeNOX a aktivní filtr pevných částic. Nový motor Paccar MX-13 Euro 6 se dodává v několika výkonových verzích. Prezentovaná vozidla, v nichž jsme měli možnost se svést, byla vybavena motory 340 kW/462 k a 375 kW/510 k.
Více v T&b 1/2013.