REVIZE BÍLÉ KNIHY DOPRAVY
pátek, 26. května 2006
Oborovým organizacím jako ASECAP, ERF či IRU přidělává „vrásky na čele“ skutečnost, že doposud nebyla publikována revize dopravní politiky Evropské unie. Podle IRU (Mezinárodní unie silniční dopravy) je „hluboká přeměna zásad Bíle knihy z roku 2001...
Oborovým organizacím jako ASECAP, ERF či IRU přidělává „vrásky na čele“ skutečnost, že doposud nebyla publikována revize dopravní politiky Evropské unie. Podle IRU (Mezinárodní unie silniční dopravy) je „hluboká přeměna zásad Bíle knihy z roku 2001 nezbytná k tomu, aby se EU stala znovu konkurenceschopnou.“ IRU také upozorňuje, že „odbor dopravy v Evropské komisi odvážně připustil existenci chybných návrhů ve struktuře stávající politiky. Například rychlý přechod ze silnic na koleje nebo oddělení dopravy a ekonomického růstu zůstaly čistě v oblasti teorie. Tyto hlavní pilíře Bíle knihy by měly být nahrazeny strategií, která by nepreferovala nebo naopak nediskriminovala jakýkoli druh dopravy ve vztahu k ostatním.“