Řešení pro nákladní pneuservis  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Řešení pro nákladní pneuservis

Řešení pro nákladní pneuservis

 
image1953

čtvrtek, 24. února 2011

Pořízení nákladního pneuservisu již nemusí být investicí v řádech milionů. Jednu z úsporných, ale účinných cest naznačila brněnská společnost Motortec GATE, která ve svých prostorech uspořádala prezentaci přípravkových a pomocných systémů od firem...

 
Pořízení nákladního pneuservisu již nemusí být investicí v řádech milionů. Jednu z úsporných, ale účinných cest naznačila brněnská společnost Motortec GATE, která ve svých prostorech uspořádala prezentaci přípravkových a pomocných systémů od firem Gaither´s a Winntec, určených pro nákladní pneuservis. 

Obě zahraniční firmy mají sídlo a vývojové centrum v USA. Existují již 25 let a jejich výrobky jsou za tu dobu dokonale prověřeny. Výroba je sice na Taiwanu, ale jsou prováděny pravidelné kontroly kvality.

Koncept jednoduchého MSP obsahuje: elektrocentrálu, kompresor, pneumatický nebo hydraulický zvedák, nápravové podpěry, sadu nářadí, pneumatickou pistoli, momentový klíč, násobič momentu, sadu na odrážení kol z brzdových bubnů, sadu na odrážení patek pneu od ráfků, sadu speciálních montážních pák, tlakové hustící dělo, hustící pistoli a další potřebné nářadí.

Veškeré potřebné vybavení se vejde do jakéhokoliv vozidla typu pick-up. Při pořízení kompletního zmíněného dílenského vybavení se dostaneme na částku 197 358 Kč bez DPH. Podmínkou a nutností je dovybavení vozidla prvky pro zajištění bezpečnosti (trojúhelníky, majáky, kužely, reflexní vesty). Veškeré profesionální vybavení může být využíváno i v běžném dílenském provozu. Veškeré přípravky a systémy jsou v praktických kufřících (mimo montážní páky).

Praktické sady
Při praktické ukázce montáže a demontáže nákladní pneumatiky v sídle společnosti Motortec  byly použity následující sady:

Sada Gaither BV-04 + BVA-3 + minibolt – jedná se o jednoduché mechanické odrážení patky pláště od ráfku pomocí speciálních přípravků a šroubového mechanismu. Sada obsahuje rovněž přípravky pro odrážení ráfků ze strany se zálisem a ráfků s menšími šrouby. S pomocí těchto přípravků se docílí prvního kroku k demontáži pláště. Pro dokončení demontáže a následné montáže zpět na ráfek je nutné použít pákový systém označený Gaither 1288OE – Bead Saver systém. Systém obsahuje soupravu montážních pák pro kola do 24“. Přípravky potřebné pro úspěšné provedení demontáže a montáže jsou uloženy v praktickém plastovém kufru. Nezbytnou součástí systému je 1 galon ekologicky schváleného oleje Slick em wonder, který je používán místo běžných montážních past. Předností oleje je vysoká vzlínavost usnadňující montáž a demontáž pneu.
Účastníci prezentace měli možnost si důkladně prohlédnout mnoho dalších nástrojů a zařízení, které lze použít pro danou činnost, jako například:

Gaither zvedáky různých nosností (20 – 60 tun), nápravové podpěry Winntec, vzduchovou pistoli a momentový klíč Heni, násobič momentu Gaither GTM 3000, hydraulickou rozpínací sadu Winntec v plechovém přenosném boxu. Mohli jsme si prohlédnout manipulační vozík Winntec, který jistě ocení mechanik, umisťující kompletní kolo na nápravu nákladního vozidla.

Huštění
V oblasti huštění pneumatik zaujali pozornost účastníků prezentace:
- cejchovaná hustící pistole Schneider
- dvouplášťový vzdušník (vzduchové dělo) Gaither Bead Booster se dvěma výměnnými hustícími koncovkami ( tryskami )

Ilustrační foto



 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz