RENAULT TRUCKS PŘEDSTAVUJE NEJVĚTŠÍ VOZIDLO PREMIUM HYBRYS TECH S HYDRAULICKOU RUKOU
čtvrtek, 1. prosince 2011
Nové hybridní vozidlo vyrobené společností Renault Trucks bude od 23. listopadu brázdit pařížský region. Získala jej společnost Point.P, přední dodavatel stavebního materiálu ve Francii. Tento model vozidla Renault Premium Hybrys Tech s celkovou...
Nové hybridní vozidlo vyrobené společností Renault Trucks bude od 23. listopadu brázdit pařížský region. Získala jej společnost Point.P, přední dodavatel stavebního materiálu ve Francii. Tento model vozidla Renault Premium Hybrys Tech s celkovou hmotností 26 tun je největším hybridním vozidlem s hydraulickou rukou, jaké bylo kdy v Evropě vyrobeno.
Ve středu 22. listopadu obdržel v Aulnay-sous-Bois Patrice Richard, generální ředitel Skupiny Point.P, z rukou Pascala Bittnera, generálního ředitele společnosti Renault Trucks Francie, klíče od vozidla Premium Hybrys Tech poslední generace. Toto vozidlo s celkovou hmotností 26 tun v konfiguraci 6x2*4 je vybaveno motorem DXi 7 o výkonu 310 koní. V zadní části je vybaveno hydraulickou rukou. Jedná se o největší hybridní vozidlo s tímto druhem karoserie, jaké bylo kdy v Evropě vyrobeno. Bude využíváno k dodávkám materiálů o velké hmotnosti (písek, cement, tvárnice...) klientům skupiny Point.P, a to jak společnostem, tak jednotlivcům v severovýchodní a východní části Paříže.
Patrice Richard uvádí že, «společnost Point.P se rozhodla vsadit na hybridní vozidlo a otestovat jej v reálných podmínkách. Tento výběr je součástí komplexního přístupu k řešení problematiky ekologické přepravy.» Za Renault Trucks poděkoval Pascal Bittner společnosti Point.P za projevenou důvěru a zdůraznil: «Spolupráce mezi našimi dvěma společnostmi dokazuje, že díky inovaci a proaktivnímu přístupu má budoucnost silniční přepravy stále smysl a francouzský průmysl má před sebou ještě slibnou budoucnost.»
Hybridní technologie použitá pro toto vozidlo je testovaná společností Renault Trucks téměř tři roky. Je vhodná zejména pro distribuci v městském nebo příměstském prostředí protože, kromě spotřeby nižší až o 20% - a to díky elektromotoru, výrazně snižuje hluk, což je velkým přínosem pro obyvatele těchto oblastí.
Takzvaná „paralelní" hybridní technologie spojuje vznětový motor a elektromotor. Princip této technologie vyvinuté Renault Trucks je prostý: kinetická energie vozidla během brzdění nebo zpomalování je transformována v elektřinu. Je uchovávána v akumulátorech, které pracují zcela samostatně a proto není třeba je dobíjet. Vozidlo startuje pomocí elektromotoru. Od rychlosti 20 km/h se zapojí motor dieselový. Ten je využíván pouze ve fázích, kdy spotřebovává nejméně paliva, tedy ve fázích mimo startování a rozjíždění.