Renault představil eko technologie
pondělí, 12. ledna 2009
Renault Trucks vyvíjí řadu alternativních řešení, která vedou ke snížení emisí CO2 o 20 až 30 % díky hybridním technologiím a v případě elektromobilů až k úplnému odstranění emisí. Tato řešení představil výrobce Renault Trucks na 23. mezinárodním...
Renault Trucks vyvíjí řadu alternativních řešení, která vedou ke snížení emisí CO2 o 20 až 30 % díky hybridním technologiím a v případě elektromobilů až k úplnému odstranění emisí. Tato řešení představil výrobce Renault Trucks na 23. mezinárodním veletrhu Pollutec, který se konal od 2. do 5. prosince 2008. Co konkrétně Renault ukázal?
• Renault Premium Distribution Hybrys Tech – vozidlo pro svoz komunálního odpadu
• Renault Premium Distribution na zemní plyn - vozidlo pro svoz komunálního odpadu, Renault Midlum na zemní plyn – zametací vozidlo
• Renault Maxity Electrique
• Renault Premium Distribution Hybrys Tech – vozidlo pro svoz komunálního odpadu
Hybridní technologie Renault Trucks, testovaná od října v provozních podmínkách se společností SITA (Suez Environnement) v ulicích lyonské aglomerace, se stává skutečností v podobě Renault Premium Hybrys Tech. Tato technologie umožňuje snížit spotřebu pohonných hmot až o 30 % a snížit stejným způsobem také emise CO2 vozidla a jeho vybavení v porovnání s jeho standardní obdobou s vznětovým motorem. Tato vozidla určená pro provoz ve městě znečisťují méně životní prostředí a díky použití elektrického motoru jsou také méně hlučná. První sériová vozidla budou uvedena na trh na konci roku 2009.
Premium Distribution Hybrys Tech bylo vyvinuto na základě vozidla pro svoz komunálního odpadu Renault Premium Distribution s konfigurací 6x2*4. Je vybaveno vznětovým motorem DXi 7 Euro 5 o výkonu 320k a elektromotorem MDS (Motor Drive System), převodovkou Optidriver+ a elektrosystémem ESS (Electrical storage system) umístěným v rozvoru vozidla.
Princip hybridní technologie, kterému se říká „paralelní“ a který vyvinula společnost Renault Trucks je jednoduchý: kinetická energie vozidla během brzdění nebo zpomalování je transformována v elektřinu. Akumulátory pracují zcela samostatně a není potřeba je nabíjet.