Renault Kerax si vysloužil uznání profesionálů díky své neochvějné robustnosti a bezkonkurenční manévrovatelnosti v terénu. S cílem uspokojit vzrůstající poptávku po čtyřnápravovém kamionu pro práce v oblasti těžebního průmyslu se společnost Renault...
Renault Kerax si vysloužil uznání profesionálů díky své neochvějné robustnosti a bezkonkurenční manévrovatelnosti v terénu. S cílem uspokojit vzrůstající poptávku po čtyřnápravovém kamionu pro práce v oblasti těžebního průmyslu se společnost Renault Trucks rozhodla nabídnout svým zahraničním zákazníkům model Kerax XTREM v konfiguraci 8x4. Jak napovídá jeho jméno, jedná se o nejrobustnější verzi osvědčeného vozidla, určenou pro přepravu vytěžených rud nebo pro plnění úkolů v těch nejhůře přístupných lomech. Model Kerax 8x4 XTREM je od motoru až na konec zadního převisu opatřen zesíleným šasi a v sériovém provedení obsahuje důležité prvky výbavy, jako je zesílené zadní parabolické odpružení, litinový kryt setrvačníku, dvojitá spojka nebo chlazení převodovky. Kerax 8x4 XTREM je dodáván na zahraniční trhy ve výkonovém rozpětí od 430 do 520 koňských sil u verzí splňujících normu Euro V a od 380 do 500 koňských sil u motorizací dle normy Euro III.
Od svého uvedení na trh v roce 1997 prokázal Renault Kerax již mnohokrát své kvality pro práci v těch nejnáročnějších podmínkách, ať již to bylo v měděných dolech v Chile, ve fosfátových dolech v Maroku či v uhelných dolech v Indonésii. Díky těmto získaným zkušenostem a vzhledem k požadavkům nejnáročnějších zákazníků na co nejnižší náklady na jeden kilometr při přepravě materiálů a na zvláště vysokou míru provozní pohotovosti, se společnost Renault Trucks rozhodla rozšířit řadu svých výrobků o verzi XTREM modelu Kerax s konfigurací 8x4. Vozidlo Kerax 8x4 XTREM je určené pro nasazení v těch nejnáročnějších podmínkách, zejména pro těžební práce v těžko přístupných dolech, ve strmém a nestabilním terénu. Z těchto důvodů je opatřeno zesíleným šasi.