PŘESUN VÝROBNÍCH LOKALIT
úterý, 5. prosince 2006
Donedávna patřila ke čtyřem ceněným výrobcům „velkých“ motorových vozidel na území bývalého Československa Karosa, Avia, Tatra a LIAZ. Na Slovensku sekundovala značka TAZ (kdeže loňské sběhy jsou!?). V oblasti osobních automobilů dosud jasně...
Donedávna patřila ke čtyřem ceněným výrobcům „velkých“ motorových vozidel na území bývalého Československa Karosa, Avia, Tatra a LIAZ. Na Slovensku sekundovala značka TAZ (kdeže loňské sběhy jsou!?). V oblasti osobních automobilů dosud jasně dominovala mladoboleslavská Škoda. Půjde-li však vše podle představ současných managerů strojírenství v České republice a na Slovensku, přesune se značná část produkce na východ od Mladé Boleslavi. S tím souvisí nejen zaměstnanost v příslušných regionech, ale i silniční sít. Na modernizace silnic 1/11 a 1/57, které procházejí napříč Moravskoslezským krajem, vymezí v roce 2007 Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) 1,14 miliardy Kč. V dalších letech se bude tento příspěvek, v souvislosti s automobilkou Hyundai v Nošovicích , zvyšovat. Podobné změny čekají i Slovensko. Ostatně představa toho, že produkce slovenských VW, PSA a Kia Motors během tří let dosáhne jednoho milionu ročně, zní dnes jako pohádka. Připomeňme jen, že Kia bude v Žilině vyrábět vůz střední nižší třídy Cee´d. A poznámka na závěr: pro Slovensko se rozhodl i francouzský výrobce Heuliez, který od ledna 2006 vyrábí nedaleko Trenčína karosářské moduly a zaměstnává na 30 pracovníků.