Praga žene Tatru k arbitráži
pátek, 1. června 2007
Spor o lukrativní dodávky náprav a převodovek do nákladních terénních vozů, které pro českou armádu vyrábí kopřivnická Tatra, se podle Mladé fronty Dnes přiostřuje. Praga Hostivař, jež měla oba důležité komponenty vyrábět, se obrátila na pražský...
Spor o lukrativní dodávky náprav a převodovek do nákladních terénních vozů, které pro českou armádu vyrábí kopřivnická Tatra, se podle Mladé fronty Dnes přiostřuje. Praga Hostivař, jež měla oba důležité komponenty vyrábět, se obrátila na pražský arbitrážní soud.
"Praga už uhradila arbitrážní poplatek. Předpokládáme, že by ve sporu mohlo být rozhodnuto do čtyř měsíců," řekl Viktor Bradáč, šéf kanceláře Bradáč advokáti, která firmu zastupuje.
Podle dřívějších informací společnosti Praga měl být typ vozu, který Tatra představila jako T810, původně sestaven z motoru Renault, převodovky Praga, tří náprav Praga, kabiny Renault a brzd WABCO. Zástupci Pragy se domnívají, že jejich převodovka a nápravy byly nahrazeny zahraničními výrobky.
Pragovce jde o hodně. Na splnění závazku se připravuje již od roku 2001, kdy začala s Tatrou poprvé jednat, investovala do technologií a vývoje. Výpověď ze strany Tatry ji tedy podstatně zabrzdila.
Zdůvodnění obou stran proč vůbec došlo k vypovězení Pragy jako dodavatele se rozcházejí. Podle Tatry nebyla Pragovka schopná včas a v odpovídající kvalitě dodat požadované díly. Praga argumentuje, že všechny závazky plnila, a pokud docházelo ke zpožděním, bylo to vinou častých změn v zadání ze strany Tatry a nekvalitních polotovarů, které jí kopřivnická továrna posílala.