Pollutech 2010: silná nabídka Renaultu
pátek, 3. prosince 2010
Od 30. listopadu do 3. prosince 2010 probíhal v Lyonu 24. ročník mezinárodního veletrhu Pollutec v Lyonu zabývající se ekologickým vybavením, technologiemi a službami. Renault Trucks zde představil ukázku svých vozidel Clean Tech s alternativním...
Od 30. listopadu do 3. prosince 2010 probíhal v Lyonu 24. ročník mezinárodního veletrhu Pollutec v Lyonu zabývající se ekologickým vybavením, technologiemi a službami. Renault Trucks zde představil ukázku svých vozidel Clean Tech s alternativním pohonem (zemní plyn, elektřina a hybridní pohon) a uvedl nový model vozidla se sníženou kabinou Renault Access.
Veletrh uznávaný odborníky na životní prostředí Pollutec při posledním ročníku v roce 2009 přivítal 73 000 návštěvníků. V roce 2010 představil Renault Trucks několik vozidel s alternativním pohonem označených štítkem Clean Tech, konkrétně Renault Maxity électrique, Renault Premium Distribution Hybrys Tech, Renault Midlum GNV (CNG) a také nové vozidlo Renault Access se sníženou kabinou.
Renault Access byl představen v konfiguraci 4x2 a konfiguraci popelářské vozidlo. Toto vozidlo patří do rozvážkové řady společnosti Renault Trucks. Slouží převážně ke svozu komunálního odpadu a vystřídá model Puncher ve zmíněné řadě. Jeho název „Renault Access“ symbolizuje snadnější přístup do kabiny zajišťující popelářům pohodlí při používání, vyšší bezpečnost a z toho plynoucí vyšší efektivitu.
Model Renault Maxity électrique zase zastupoval plně elektrický pohon. Toto vozidlo vydávající „nulový hluk“ a „nulové emise“ bylo navrženo speciálně, aby odpovídalo očekávání klientů pracujících v centrech měst. Byl vyvinut ve spolupráci se společnostmi EDF a PVI a je vybaven synchronním elektromotorem, automatizovanou převodovkou a lithium-iontovým akumulátorem poslední generace. Jeho nejvyšší rychlost je 90 km/h s maximálním krouticím momentem hned po nastartování. Pro optimalizaci výkonu akumulátorů a s ohledem na použití tohoto typu vozidel však klient může snížit tuto rychlost při použití ve městě na 70 km/h.
Nastavení elektromotoru tak umožňuje dojezd téměř 100 km. I přes celkovou hmotnost 4,5 tuny může být toto vozidlo ve Francii řízeno s řidičským průkazem třídy B díky zvláštnímu povolení, jež kromě menšího množství omezení při použití umožňuje plně využít užitečný náklad, který je silnou stránkou Renault Maxity. První vozidlo tohoto typu je v současnosti v provozu u pařížské společnosti rozvážející nápoje Tafanel. Veletrh Pollutec byl příležitostí pro předání klíčků novému klientovi.
Jako zástupce hybridního pohonu představil Renault Trucks vozidlo Renault Premium Distribution Hybrys Tech s paralelním hybridním systémem zajišťujícím 100% elektrický rozjezd do dosažení rychlosti přibližně 20 km/h. Během této fáze je dieselový motor zastaven, spotřeba pohonných hmot je tak nižší a vozidlo nevydává hluk. Akumulátory se nabíjejí během fáze zpomalování.
Toto vozidlo v konfiguraci 4x2 se sklápěčkou je v současnosti ve zkušebním provozu u skupiny Colas, která ho využívá pro dodávky granulátu v okolí Lyonu. Je vybaveno dieselovým motorem DXi 7 Euro V s výkonem 310 koní spojeným s elektromotorem a automatizovanou převodovkou Optidriver+. Elektrická část umístěná v rozvoru zahrnuje akumulátory, ovládací elektroniku, obvody pro rozdělení výkonu a chladicí systém. První hodnocení po najetí 12 000 km je velmi pozitivní: vedoucí vozového parku společnosti Colas zaznamenali snížení spotřeby o 25 %, řidiči vítají pohodlí při jízdě a tichost při nízké rychlosti. Nehlučnost oceňují také zákazníci, kterým je dováženo zboží a obyvatelé v okolí.
V září společnost Renault Trucks obnovila svou nabídku vozidel na zemní plyn. Na veletrhu se představil Renault Midlum GNV (CNG)v konfiguraci 4x2 o hmotnosti 4,6 tun a výkonu 230 koní. Navíc tato vozidla jsou tichá, což je výhodou pro použití v městském prostředí a účinnou alternativou k dieselovým pohonům. Zároveň s obnovou nabídky pohonu na zemní plyn zahájila společnost Renault Trucks značení „Clean Tech“ v rámci svojí sítě servisů, aby zaručila klientům kvalitu služeb spojených s těmito novými technologiemi.
Ilustr. foto