Po Češích a Slovácích platí na mýtném nejvíce Maďaři
úterý, 19. června 2007
Po českých a slovenských kamionech platí nejvíce na mýtném na českých dálnicích Maďaři následováni Poláky. Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic. Maďaři jsou po Slovácích nejčastějšími zahraničními dopravci na třech z pěti českých zpoplatněných...
Po českých a slovenských kamionech platí nejvíce na mýtném na českých dálnicích Maďaři následováni Poláky. Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic. Maďaři jsou po Slovácích nejčastějšími zahraničními dopravci na třech z pěti českých zpoplatněných dálnic, D1, D2 a D8. Poláci zase ovládli směr přes Hradec Králové (D11) na Plzeň (D5).
Podle ředitele firmy Kapsch Karla Feixe je maďarský podíl na zaplaceném mýtu překvapivý. "Je vidět, že jejich kamiony na cestě do západní Evropy dávají před průjezdem Rakouskem spíše přednost severní trase přes Českou republiku," řekl.
Na nejvytíženější dálnici D1 z Brna do Prahy tvoří maďarské platby celých sedm procent. Ve srovnání s platbami od německých kamionů je to téměř třikrát více. Na D8 směrem na Ústí nad Labem se Maďaři podílejí na mýtném více než osmi procenty, největší podíl si ale drží na D2, kde platí 14 procent z celkově zaplaceného mýtného.
Polské kamiony jezdí, na rozdíl od Maďarů, do Německa raději přes Plzeň. Nejvíce však platí na mýtném na hradecké dálnici D11, kde se jim dokonce podařilo narušit blok českých a slovenských dopravců a vklínit se na druhé místo s více než šestnáctiprocentním podílem. Na všech ostatních dálnicích dominují Češi a Slováci.
V systému je nyní zaregistrováno téměř 190.000 kamionů; převažují zahraniční kamiony, kterých je 117.000. Kromě Čechů, Slováků, Maďarů a Poláků používají nejvíce českou dálniční síť Němci, Rumuni a Litevci.