Pirelli posiluje v nákladním sektoru  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Pirelli posiluje v nákladním sektoru

Pirelli posiluje v nákladním sektoru

 
image1175

pátek, 22. května 2009

Společnost Pirelli uvedla nové pneumatiky pro regionální provoz v rámci své nové řady nákladních plášťů nazvané  01 Series.  Společně s produkty představila také inovovanou řadu protektorovacích běhounů Novatec, asistenční program CQ24 International...

 

Společnost Pirelli uvedla nové pneumatiky pro regionální provoz v rámci své nové řady nákladních plášťů nazvané  01 Series.  Společně s produkty představila také inovovanou řadu protektorovacích běhounů Novatec, asistenční program CQ24 International a finanční systém Credit Tyre pro vozové parky. Tím se stává Pirelli další značkou s propracovaným programem fleet managementu schopným poskytovat služby na klíč dopravcům i dalším provozovatelům nákladních vozových parků v široké škále aktivit.

Premiéru nového produktu Pirelli situovala do Boloni v předvečer zahájení právě probíhajícího veletrhu Autopromotec, který je tradičně významným dostaveníčkem obchodníků s náhradními díly, servisní technikou, pneumatikami a vším, co s nimi souvisí. Asi 300 hostů, obchodních partnerů z celé Evropy, přivítal nejvyšší výkonný představitel pneumatikářské divize Francesco Gori a další zhruba desítka nejvyšších manažerů firmy.

Prvními členy nové série 01 jsou nákladní pneumatiky pro regionální dopravu, konkrétně FR:01 pro řídící nápravy a TR:01 pro hnací nápravy. Vyznačují se řadou inovativních prvků v oblasti struktury, dezénu i materiálů použitých při jejich výrobě. Pneumatiky nesou ekologickou značku Ecoimpact, která symbolizuje ekonomické a ekologické výhody, především o 30% vyšší km proběh (ve srovnání s předešlou pneu Pirelli pro regionální provoz), ještě lepší předpoklady pro obnovu formou protektorování a konečně nižší valivý odpor, který umožňuje snížit spotřebu nafty až o 3%. Další nespornou výhodou je nižší úroveň hluku, splňující požadavky norem účinných až od roku 2012, a vyloučení aromatických olejů při výrobě, které předpisy EU zakazují od roku 2010. Výrobce rovněž uvádí 20procentní úsporu materiálu ve výrobním procesu s o 22% nižší energetickou spotřebu.

Navzdory krizi dobré vyhlídky
Italská společnost dosahuje ve srovnání se svými konkurenty relativně dobrých výsledků, dokonce se zdá, že se jí daří zvyšovat podíly na trhu na úkor tradičních rivalů.  Nicméně nezávislí pozorovatelé zdůrazňují v případě Pirelli tu skutečnost, že se nedávno zbavila svého telekomunikačního byznysu, a tak disponuje nebývale vysokými volnými prostředky. Ty by však k zachování výroby při nízké poptávce zřejmě nepomohly, a tak nezbývá než věřit manažerům Pirelli, že hlavním důvodem je větší teritoriální diverzifikace italské značky.  Pirelli má silné postavení v zemích sdružení Mercosur (Argentina, Brazílie a některé další země Jižní Ameriky), kde je jedničkou na trhu, stejně jako v Severní Americe. Silné postavení má i v jižních zemích EU a na Blízkém východě. Slibně se rozjíždí i vlastní výroba v Číně. Navzdory krizi si Pirelli zachovává šestiprocentní míru zhodnocení prostředků (ROI, míra zisku), zatímco většina pneumatikářských firem je dnes na nule nebo v červených číslech. 

Rozměrová škála
FR:01 – TR:01
295/80 R 22.5 (152/148 M)
315/70 R 22.5 (154/150 L – 152/148 M)
315/80 R 22.5 (156/150 L – 154/150 M)
12 R 22.5 (152/148 L)

 
image1174image1175image1176image1177
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz