Od mysu k mysu s Renault Trucks  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Od mysu k mysu s Renault Trucks

Od mysu k mysu s Renault Trucks

 
image1025

pátek, 6. února 2009

1. března tohoto roku odstartuje z norského Severního mysu druhý ročník Renault Trucks Adventure Cape to Cape. Z dálného severu povede 30 000 kilometrů dlouhá cesta přes sedmnáct zemí až k mysu Dobré naděje v Jižní Africe.  Na cestě mezi...

 
1. března tohoto roku odstartuje z norského Severního mysu druhý ročník Renault Trucks Adventure Cape to Cape. Z dálného severu povede 30 000 kilometrů dlouhá cesta přes sedmnáct zemí až k mysu Dobré naděje v Jižní Africe. 

Na cestě mezi nejsevernějším a nejjižnějším bodem dvou kontinentů urazí šest vozidel Kerax a stejný počet vozidel Sherpa více než 30 000 kilometrů. Posádky budou čelit extrémním klimatickým podmínkám od polárního mrazu přes pouštní klima až po tropické horko.

Z Lyonu zamíří expedice nejprve do Lucemburska a Německa, a odtud pak do Švédska, Finska a Norska, kde dosáhne Severního mysu – tam bude oficiální start závodu. Předtím však budou moci zákazníci a novináři ve městech Kolín nad Rýnem, Göteborg a Ivalo využít přítomnosti Kerax a Sherpa, aby shlédli praktické ukázky výkonů těchto vozidel.

Cesta povede nejprve po severním cípu evropského kontinentu směrem k norsko-ruské hranici. V Rusku budou následovat města Murmansk, Petrohrad, Moskva a Voroněž. Tato první etapa bude obnášet více než 4 000 kilometrů ujetých za extrémního chladu, sněhu, náledí, mlhy a teplot dosahujících –30 °C, a to jak ve dne, tak v noci. Dále cesta povede do hlavního města Ukrajiny Kyjeva, do rumunské Bukurešti, bulharské Sofie a do Turecka, v němž nelze vynechat město Istanbul. Každý z těchto úseků bude příležitostí pro obchodní akce, na nichž se sejde velké množství stávajících či potenciálních zákazníků. Do Istanbulu budou navíc pozváni vybraní zákazníci z celého světa a dostaví se i evropští zástupci značky Renault Trucks.

Cape to Cape bude pokračovat přes východní část Turecka. Po překročení syrské hranice zamíří do měst Palmyra a Petra, a dále do pouště Wádí Rum v Jordánsku. Poté si posádky vozidel Kerax a Sherpa dopřejí zasloužený několikadenní odpočinek na lodi směřující do Džibuti. Odtamtud vyrazí expedice do pouště Danakil v Etiopii. Po překonání náhorní plošiny, která se rozkládá na tomto mytickém místě , zamíří do Keni, Tanzanie, Zambie, Botswany, Namibie a nakonec do Jižní Afriky. Po 30 000 kilometrech tak posádky spatří Kapské Město a mys Dobré naděje.

Nejnáročnější úseky čekají vozidla Kerax a Sherpa ve východní Africe. Pouště, ale také náhorní plošiny dosahující nadmořské výšky přes 4 000 metrů, dále bažinaté lesy, neprobádané delty řek, Namibijská poušť, nížiny klesající až 300 metrů pod úroveň moře, skalnaté stezky, podmáčený písek a duny o výšce přes 200 metrů... Bude to skutečná zkouška ohněm.

Trasa Cape to Cape poskytne dvanácti vozidlům ideální podmínky pro testování jejich konstrukce a technologií Euro 4 a Euro 5 – SCR (Selective catalytic reduction). Tato technologie pro niž se Renault Trucks rozhodl, tak bude podrobena náročné zkoušce. Renault Trucks kromě toho bude mít po celou dobu cesty příležitost k propagaci svých technologických řešení a výrobků.

Cape to Cape bude rovněž velkým týmovým dobrodružstvím, neboť vozidla Kerax a Sherpa budou pilotovány pracovníky a pracovnicemi společnosti Renault Trucks. Budoucí piloti byli vylosováni na základě dobrovolné kandidatury a poté vybráni během soustředění zahrnujících nejrůznější zkoušky.

Technické parametry vozidel:

- Kerax 450.26 6x6 Cape to Cape

- Sherpa 2 Cape to Cape


Kerax 450.26 6x6 Cape to Cape

Celková hmotnost vozidla: 26 t
Celková hmotnost soupravy: 29,5 t
Provozní hmotnost vozidla vč. nástavby: 14 t
Užitečná hmotnost: 12 t
Rozměry (V x D x Š): 3,70 m x 9 m x 2,50 m
Motor: Renault DXi11 – 6 válců v řadě, 4 ventily/válec
- Zdvihový objem: 10,8 litrů
- Vstřikování: elektronické vysokotlaké vstřikování (2000 bar)
- Výkon: 331 kW (450 k) při 1900 ot./min.
- Točivý moment: 2140 Nm při 1100–1300 ot./min.
Převodovka: ZF16S 2220 TO
- Rychlosti: 16 rychlostí vpřed (2x8) a 2 rychlosti vzad
Rozdělovací převodovka: VG 2000/300 permanentní
- Převody: nízká rychlost 1 / 1,536 – vysoká rychlost 1 / 0,890
Přední náprava: přípustné zatížení 8 t
- Redukce: dvojitá redukce / reduktory v nábojích kol, převod 2,26
- Uzávěrka diferenciálu: kola
- Světlá výška: 34 cm
Zadní náprava: tandem PMR 2695
- Redukce: dvojitá redukce přes kónický převod, reduktor v nábojích kol (2,26)
- Uzávěrka diferenciálu: kola a nápravy
- Stálý převod: 17 x 37 (konečný převod 4,91)
- Světlá výška: 34 cm
Řízení: hydraulický posilovač – poloměr zatáčení 11 m
Podvozek: ocelový, veškeré spoje šroubované
- Úhly: nájezdový vpředu 35° – přechodový 43° – nájezdový vzadu 32°
- Rozchod: přední kola 2,021 m – zadní kola 2,055 m
- Rozvor náprav: 4,2 m
Přední pérování: parabolická listová pera – 2 tlumiče olej/plyn
Zadní pérování: parabolická listová pera – 4 tlumiče olej/plyn
Palivová nádrž: 975 litrů
Pneumatiky: Michelin 395/85 R 20 XZL, jednoduché
- Rozměry: průměr 1189 mm – šířka 388 mm
- Hmotnost: 170 kg, ráfek 20’’
- Centrální huštění: použitelné při jízdě, dálkové ovládání z kabiny
Nástavba: asistenční kontejner rallye-raid
Kabina: hluboká dvoudveřová kabina, ocelová konstrukce, závěs ve 4 bodech, nastavitelný volant, elektrické ovládání oken, klimatizace, 3 tvarovaná sedadla s bezpečnostními pásy – norma FIA, vnitřní bezpečnostní vzpěra – normy FIA, GPS, Tripmaster, hasicí přístroje, vypínač, vnější ochrana kabiny, pevnostní nárazník, 6 dálkových reflektorů



Sherpa 2 Cape to Cape

Rozměry : dělky 5,30 m , šířka 2,35 m , výška 2,30 m
Celková hmotnost vozidla: 7,8 t
Celková hmotnost soupravy: 11,7 t
Užitečná hmotnost: 1,8 t
Světlá výška: 630 mm
Přední nájezdový úhel: 60°
Zadní nájezdový úhel: 50°
Motor: dXi 5, Euro 4/5, 158 kW (215 k) při 2300 ot./min.
Převodovka: Allison, automatická, 6 stupňů vpřed + 1 vzad
Rozdělovací převodovka: 2 převody, rozdělovač momentu přední kola/zadní kola
uzávěrka diferenciálu kol
Brzdný systém: dvojitý olejopneumatický okruh, čtyři kotoučové brzdy , ABS
Pérování: kinematika: vpředu tlačená ramena, vzadu vlečená ramena ,vinuté pružiny tuhé
nápravy, dvojitá redukce, uzávěrka diferenciálu
Maximální rychlost: 120 km/h
Dojezd při 90 km/h 900 km
Brodivost bez přípravy 1200 mm
Brodivost s přípravou 1500 mm
Příčný výstupek 500 mm
Příčná prohlubeň 900 mm
Stoupavost 100 %
Náklon 40 %

Karoserie Renault Trucks Design
Čtyřdveřová kabina, nastavitelný volant, klimatizace, 4 tvarovaná sedadla s bezpečnostními pásy – norma FIA, vnitřní bezpečnostní vzpěra – normy FIA, GPS, Tripmaster, hasicí přístroje, vypínač, vnější ochrana kabiny, pevnostní nárazník, 6 dálkových reflektorů.

Centrální huštění: použitelné při jízdě, dálkové ovládání z kabiny
Naviják: tažná síla 4100 kg
Pneumatiky: Michelin 13r22,5 XZL, jednoduché





 
image1025image1026image1027
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz