Nový Renault Magnum: více prostoru a pohodlí
pátek, 30. května 2008
Renault Trucks začátkem tohoto týdne poprvé oficiálně představil nový Renault Magnum 2008. Ačkoli si Magnum, jehož první generace sahá do roku 1991, zachovává svoji osobitost a typický vzhled, přináší řadu nových stylistických prvků, které...
Renault Trucks začátkem tohoto týdne poprvé oficiálně představil nový Renault Magnum 2008. Ačkoli si Magnum, jehož první generace sahá do roku 1991, zachovává svoji osobitost a typický vzhled, přináší řadu nových stylistických prvků, které přispívají k vyšší hospodárnosti a komfortu posádky.
Inovovaný tvar budky, optimalizovaný pro nižší aerodynamický odpor a účelnější využití interiéru, přidává vozu na robustnosti, kterou ještě podtrhují boční deflektory. Sluneční clona je nyní základní výbavou každého vozu. Nový třídílný nárazník je nejenom účinný, ale umožňuje i snadnou a jednoduchou údržbu.
Kabina Renaultu Magnum se zvýšila o dalších 20 cm, takže střecha dosahuje na některých trzích až do výše 4 m (v závislosti na místních předpisech). Kabina umožňuje vzpřímený postoj i velmi urostlému řidiči, pocit komfortu ještě zvyšuje tradiční rovná podlaha. Modelová řada 2008 nabízí dodatečné a velmi nápadité úložné prostory, jejichž celkový objem překračuje kubický metr. Velmi zajímavé jsou úložné prostory pod stropem, které tvoří tři úložné schránky s plynovými vzpěrami, dále jedna centrální schránka s roletovým ovládáním a jedna odkládací police. V zadní části kabiny zase zaujme schránka inspirovaná designem, který známe z kabin dopravních letadel. Už ve verzi Classic má řidič k dispozici pohodlné lůžko o velikosti 1980 x 740 mm. Velmi sofistikované je i osvětlení kabiny – celkem tu najdeme 14 osvětlovacích těles včetně červených pro větší komfort při řízení za tmy. Rádio s CD přehrávačem se dodává ve standardu, ve výbavě Excellence je i MP3 přehrávač, USB a bluetooth.
Šestiválcový motor DXi13 s technologií SCR je k dispozici ve dvou výkonových provedeních – 460 a 500 k s kroutícím momentem 2300 Nm, resp. 2450 Nm. Automatizovaná převodovka Optidriver+ umožňuje rychlou změnu rychlostních stupňů a optimální kompromis mezi dynamikou a úsporností. Mechanická převodovka s automatizovaným řazením má 12 rychlostních stupňů vpřed a tři vzad.
První výkresy dnes již legendárního vozu Renault Magnum vznikly již v roce 1984 na rýsovacím prkně designéra Marcella Vendiniho. Od první generace, která vyjela začátkem 90. let, dnes evropské silnice křižuje na 100 000 vozů této značky. Autorem designu té nejnovější je Hervé Bertrand, který řídí zbrusu nové centrum designu v Lyonu. Truck & business ním pořídil exkluzivní rozhovor, který přineseme v příštím čísle.