NOVÝ MOTOR MAN D2676 CR
pátek, 18. srpna 2006
Nejen pro standardní jízdní soupravy, ale také pro těžká nákladní vozidla s potřebou vysokého výkonu a točivého momentu připravila automobilka MAN motor o zdvihovém objemu 12,42 l, který je konstrukčně odvozený od agregátu D20. Nový výkonný...
Nejen pro standardní jízdní soupravy, ale také pro těžká nákladní vozidla s potřebou vysokého výkonu a točivého momentu připravila automobilka MAN motor o zdvihovém objemu 12,42 l, který je konstrukčně odvozený od agregátu D20. Nový výkonný šestiválec je k dispozici pouze v provedení Euro 4 a Euro 5. První varianta nabízí maximální výkon 353 kW/480 k při 1900 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 2300 Nm v rozmezí otáček 1050 až 1400 za minutu. Druhá varianta disponuje maximálním výkonem 397 kW/540 k při 1900 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 2500 Nm v rozmezí otáček 1000 až 1400 za minutu. Oproti předchozímu modelu je u D26 použito vysokotlaké čerpadlo mazané motorovou naftou. Nedochází zde tedy ani k mikroskopickému znečištění paliva olejem, což by jinak mohlo mít neblahý vliv na funkci katalyzátoru, především u verze Euro 5 SCR. Vysokotlaký systém vstřikování paliva Common Rail druhé generace disponuje pracovním tlakem až 1600 bar, který umožňuje tři až čtyři samostatné vstřiky paliva do pracovního prostoru válců během jednoho pracovního cyklu. Výsledkem je nízká úroveň hluku a měkký kultivovaný chod motoru. Dalším moderním konstrukčním řešením je oddělené chlazení bloku motoru a jednodílné, velmi kompaktní hlavy válců. Mezi hlavou a blokem motoru necirkuluje přes těsnění žádná chladící kapalina. Výměna těsnění pod hlavou se tak stává jen hypotetickou možností. Životnost nového motoru je stanovena na 1,5 milionu kilometrů při servisních intervalech 120 tisíc kilometrů.