Nové pneu pro regionální nákladní dopravu
úterý, 8. listopadu 2011
Goodyear představuje Regional RHT II, novou řadu pneumatik pro návěsy, která je převážně určena k použití na vozidlech v sektoru regionální dálkové dopravy. Řada Regional RHT II je nabízena především pro ráfky o rozměru 22.5". Ve srovnání se svou...
Goodyear představuje Regional RHT II, novou řadu pneumatik pro návěsy, která je převážně určena k použití na vozidlech v sektoru regionální dálkové dopravy. Řada Regional RHT II je nabízena především pro ráfky o rozměru 22.5". Ve srovnání se svou předchůdkyní, Goodyear Regional RHT, nabízí vylepšený kilometrový proběh a valivý odpor.
Výrazné zlepšení kilometrového proběhu, který se oproti Regional RHT zvýšil až o 30 %, vynikající výkon při jízdě na mokré vozovce a vysoká odolnost, jsou některé z klíčových výkonnostních faktorů, jež budou tuto řadu činit atraktivní pro mnoho provozovatelů regionální dopravy. Pneumatika Regional RHT II dosahuje výborné úrovně valivého odporu i hlučnosti a vyhovuje tak evropské vyhlášce 661/2009. Nová řada zahrnuje rovněž pneumatiku s nosností deset tun umožňující převážet velmi těžké náklady, poskytující vysoký kilometrový proběh a dobrou odolnost.
Optimalizovaný tvar kostry, silná ramenní žebra a klikaté běhounové drážky jsou hlavními charakteristikami dezénu pneumatik Regional RHT II. Díky nim jsou zajištěny rovnoměrné a optimální opotřebení, odolnost vůči poškození ramene a pevnost při manévrování. Tvary drážek minimalizují zadržování kamínků a zlepšují brzdění za mokra.
Vyššího kilometrového proběhu je dosaženo díky nové běhounové směsi a o 15 % vyššímu objemu pryže. Běhoun pneumatiky Goodyear Regional RHT II je o 10 mm širší a o 8 % hlubší než u její předchůdkyně. Tato nová pneumatika využívá předností technologií Goodyear Max, konkrétně disponuje technologií KMax. Technologie KMax je kombinací specializovaných prvků pneumatiky, které byly vyvinuty tak, aby maximalizovaly kilometrový proběh, umožňovaly širokou škálu využití a vylepšily odolnost kostry pneumatiky.
Nová pneumatika pro návěsy Regional RHT II byla porovnána s pneumatikou Regional RHT, kterou nahrazuje, a hlavním konkurentem z prémiové třídy. Dopravní společnost Penyafort z Barcelony se zúčastnila testu, ke kterému byla využita třínápravová prášková cisterna Spitzerse. Předchozí model pneumatik, Regional RHT, ustanovil základní hodnotu ke srovnání a při měření na třetí nápravě návěsu zaznamenal průměrně 129 000 kilometrů, než tyto pneumatiky vyžadovaly výměnu. Regional RHT II zaznamenaly průměrně 179 000 kilometrů a konkurenční pneumatiky 155 000 kilometrů, když dosáhly stejné úrovně opotřebení. Jinými slovy to znamená, že Regional RHT II má o 39 % lepší kilometrový proběh než její předchůdkyně a o 19 % lepší než konkurenční pneumatika.