Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Nové modely vozíků Hyster
Společnost Phoenix-Zeppelin uvádí na český trh nové modely elektrických vysokozdvižných vozíků Hyster. Nové řady vozíků J1.5-2.0XNT a J1.6-2.0XN se třemi a čtyřmi koly umožňují velmi hospodárný provoz. Nové řady vozíků byly rovněž navrženy podle...
Společnost Phoenix-Zeppelin uvádí na český trh nové modely elektrických vysokozdvižných vozíků Hyster. Nové řady vozíků J1.5-2.0XNT a J1.6-2.0XN se třemi a čtyřmi koly umožňují velmi hospodárný provoz. Nové řady vozíků byly rovněž navrženy podle výsledků rozsáhlého výzkumu tak, aby zajistily operátorům maximální komfort a umožnily jim udržet trvale vysokou efektivitu práce.
Nové modely vysokozdvižných vozíků Hyster přichází v tří i čtyřkolovém provedení a jednotlivé modely mají nosnost 1,5 – 2 tuny a pohon předních kol. Vůbec poprvé tak Hyster zavádí tříkolový model s nosností 1,5 tuny, který je ideálním řešením pro manipulaci s lehčími břemeny.
Hlavní předností nové generace vozíků Hyster je nízká energetická náročnost a maximální efektivita. Vozíky tak přicházejí se dvěma provozními módy – ELo (low energy) pro nízkou spotřebu, který umožní vozíku spotřebovávat o 16 % méně energie a HiP (high productivity), ve kterém stroj dosahuje o 8 % vyšší produktivity než jeho konkurenti při zachování srovnatelné spotřeby. Efektivní využití energie se promítá i do designu jednotlivých komponentů. Trakční motory a pumpy, podobně jako pohon předních kol, jsou napájeny elektrickou energií a umožňují tak maximalizovat produktivitu díky delší výdrži.
Kromě energetické úspory mají nové vozíky řadu dalších vylepšení. Od nejnovější technologie elektromotorů pro zdvih i pojezd, přes využívání vysoce kvalitních a trvanlivých komponentů včetně uzavřených trakčních motorů a diskových brzd, až po tepelnou ochranu a systém VSM (Vehicle System Manager), který monitoruje a řídí veškeré funkce vozíku. Servisní intervaly jsou po 1000 provozních hodinách a jednotlivé díly byly přeskládány tak, aby byla jejich údržba co nejjednodušší.
Ergonomie
Nástup a výstup ze stroje je usnadněn nízkou výškou schodů (500mm), vhodně umístěným oblým držadlem a opěrkou na ruce na sedačce. Jakmile se operátor usadí, má díky novému designu kabiny a pedálů více místa na nohy a vyztužená protiskluzová rohož napomáhá zmenšit napětí chodidel a kotníků a umožňuje uvolněnější jízdu. Oblá stříška poskytuje dostatek místa pro hlavu a ramena a celoodpružená sedačka umožňuje pohyb 80mm pro maximální pohodlí a snížení otřesů těla. Pro řidiče, kteří potřebují delší dobu trávit jízdou dozadu, připravil Hyster možnost otočného sedadla, které tuto činnost zpříjemní a zmenší tak námahu krku a ramen.