Co přináší spolupráce Tatry s výrobcem DAF? A jakými technickými zajímavostmi disponuje nová Tatra Phoenix? Nový nákladní vůz je postaven na inovovaném tatrováckém podvozku, disponuje novou přídavnou převodovku a pneumatickým odpružením všech...
Co přináší spolupráce Tatry s výrobcem DAF? A jakými technickými zajímavostmi disponuje nová Tatra Phoenix? Nový nákladní vůz je postaven na inovovaném tatrováckém podvozku, disponuje novou přídavnou převodovku a pneumatickým odpružením všech náprav. Nová je také kabina DAF CF 85 (krátká nebo spací), motor Paccar MX s výkonem 265 kW až 375 kW a převodovku ZF Ecosplit - manuálně řazená, nebo AS - Tronic – automatizovaná, znamená pro značku Tatra, její zákazníky, obchodní partnery a příznivce jednoznačný vstup do nové éry v rámci segmentu komerčních vozidel.
Tatra Phoenix zachovává tradici pohonu všech kol s možností připojení či odpojení pohonu přední nápravy kdykoliv během jízdy bez nutnosti zastavení. Ve standardní konfiguraci budou k dispozici vozidla 4x4, 6x6, 8x8 a nově také 8x6. Vozidlo tak nemá problém pohybovat se v těžkém terénu, ale zároveň je nyní lépe přizpůsobeno pro smíšený provoz.
Tatrovácká koncepce podvozku vozidla nabízí centrální nosnou rouru a s ní pomocí příčníků spojený svařovaný rám, které tvoří extrémně tuhý nosný systém vozidla. Vysoká tuhost nosné struktury ovlivňuje rozhodujícím způsobem jízdní vlastnosti a namáhání rámu a nástaveb.
Podvozek tatrovácké koncepce může fungovat bez svařovaného horního rámu, to znamená, že některé nástavby mohou být připojeny pomocí příčníků přímo k centrální rouře. Díky tomu se především u sklápěčů zvyšuje užitečné zatížení a vozidla se tak stávají produktivnější. Podobné řešení si nemůže klasická koncepce vozidla s žebřinovým rámem dovolit. Tuhá nosná struktura podvozku ve spojení s nezávisle odpruženými výkyvnými polonápravami umožňuje vyšší rychlost jízdy v terénu ve srovnání s vozidly klasické koncepce při zachování komfortu jízdy, ke kterému vysokou měrou přispívá kompletní vzduchové odpružení vozidla Tatra Phoenix, kde jsou zadní nápravy odpruženy pomocí patentovaného řešení Tatra King Frame modernizovaný je také systém řízení.
Na Tatru Phoenix je 36měsíční záruční doba (nebo průběh 300 000 km) u hnacího traktu. Prezentace automobilky je k vidění zde.