Nová standardizovaná technologie pro rychlodobíjení elektromobilů
středa, 9. května 2012
Osm globálních výrobců automobilů vystavuje společně na symposiu ESV26 standardizovanou technologii pro rychlodobíjení elektromobilů stejnosměrným proudem. Ta vyžaduje jen jedno jednotné rozhraní na vozidle.
·Systém zvýší komfort pro zákazníky...
Osm globálních výrobců automobilů vystavuje společně na symposiu ESV26 standardizovanou technologii pro rychlodobíjení elektromobilů stejnosměrným proudem. Ta vyžaduje jen jedno jednotné rozhraní na vozidle.
·Systém zvýší komfort pro zákazníky a příznivou cenou urychlí rozšíření elektromobilů a dobíjecí infrastruktury
·Profesní sdružení SAE International (Society of Automotive Engineers) zvolilo jednotné rozhraní jako standard pro rychlodobíjení. Evropská asociace automobilovýchvýrobců navíc potvrdila harmonizaci této rychlodobíjecí technologie pro všechny typy vozidel
·Dobíjecí stanice bude na trhu k dispozici od konce roku 2012. Vozidla s jednotným rozhraním se začnou prodávat v roce 2013
Německé a americké automobilky na symposiu vystavují technologii pro rychlodobíjení elektromobilů.Dobíjení trvá maximálně 15 až 20 minut. Audi, Porsche, Volkswagen a další světové automobilky se dohodly, že budou v elektromobilech používat jednotné rozhraní pro rychlodobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím systému kombinovaného dobíjení (Combined Charging System) pro Evropu a USA . Systém bude předváděn na skutečných zařízeních a vozidlech na 26. Symposiu pro elektromobily (EVS 26) v Los Angeles.
Kombinované dobíjeníj je slučeno do jediného rozhraní jednofázového dobíjení střídavým proudem, rychlé dobíjení třífázovým střídavým proudem, stejnosměrné dobíjení v domácnostech nebo extrémně rychlé stejnosměrné dobíjení na dobíjecích stanicích. Zákazník tak může dobíjet svůj vůz na většině dobíjecích stanic nezávisle na zdroji elektrického proudu a nabízené rychlosti dobíjení. Tato přednost urychlí výstavbu standardizované infrastruktury.
Tento nový standard bude oficiálnězveřejněn letos v létě. Evropská asociace výrobců automobilů ACEA (European Automobile Manufacturers Association) zvolila systém kombinovaného dobíjení od roku 2017 jako jednotné dobíjecí rozhraní AC/DC pro všechny nové typy vozidel v Evropě. Systém vychází ze společného výzkumu a analýz stávajících řešení dobíjení, ergonomie zástrčky a preferencí zákazníků v Evropě a USA. Byl vyvinut pro mezinárodní trhy a zavádí jednotný standard se stejným elektrickým systémem, vnějšími rozměry, řízením dobíjení a bezpečnostními zařízeními.
Systém maximalizuje schopnost integrace do budoucích chytrých sítí (Smart Grids) prostřednictvím jednotné širokopásmové komunikace, nezávisle na místě použití dobíjecího systému. Tím je zajištěna funkčnost po celém světě. Integrovaný přístup k dobíjení snižuje komplexitu vývoje a infrastruktury, zvyšuje spolehlivost dobíjení, snižuje celkové náklady pro zákazníky a zajišťuje nízké výdaje na údržbu.
Komerčně dodávané dobíjecí stanice budou k dispozici pravděpodobně od konce letošního roku. Všechny zúčastnění výrobci automobilů vyvíjejí vozidla, která budou využívat systém kombinovaného dobíjení. První vozidla s touto technologií budou uvedena na trh v roce 2013.