Nová generace Volvo FH
pondělí, 10. září 2012
Na zářijovém veletrhu IAA v Hannoveru bude vystaveno deset nákladních vozů Volvo FH nové generace a také řada nových komponent, jako je například pohonné ústrojí I Torque a první motor Euro 6 od společnosti Volvo Trucks. Návštěvníci budou mít...
Na zářijovém veletrhu IAA v Hannoveru bude vystaveno deset nákladních vozů Volvo FH nové generace a také řada nových komponent, jako je například pohonné ústrojí I Torque a první motor Euro 6 od společnosti Volvo Trucks. Návštěvníci budou mít možnost podrobně se seznámit s veškerými přednostmi nových vozů Volvo FH a Volvo FH16.
„My u společnosti Volvo Trucks jsme nadšeni z toho, že můžeme návštěvníkům poprvé předvést naše nové nákladní vozy. Nová generace Volvo FH představuje mnoho let tvrdé práce a inovací,“ říká prezident společnosti Volvo Trucks Claes Nilsson. „Výsledkem je prvotřídní inženýrské provedení a design, které jsou zcela zaměřeny na zvýšení produktivity a palivové úspornosti a na přilákání zájmu těch nejlepších řidičů.“
První motor Euro 6
Vystavená řada inovací zahrnuje i první motor splňující emisní normu Euro 6 od společnosti Volvo Trucks. Jde o třináctilitrový motor o výkonu 460 k, nejpopulárnější pohonnou jednotku nákladních vozů společnosti Volvo, která byla dále zdokonalena tak, aby splnila náročné standardy Euro 6. Ve srovnání s dnešním standardem Euro 5 se snižují emise oxidů dusíku téměř o 80 procent a emise pevných částic byly sníženy na polovinu.
Technické inovace, které zvyšují palivovou úspornost
Nové Volvo FH je konstruováno tak, aby snižovalo spotřebu paliva. Tyto inovace zahrnují i Volvo I Torque, nové pohonné ústrojí, které dodává celých 2 800 Nm točivého momentu už od nízkých otáček motoru, čímž je dosahováno výborných jízdních vlastností a tichého provozu. Vysokého výstupního výkonu systému I Torque je docilováno prostřednictvím dvou základních komponent – nového motoru D13 Euro 6 a nové dvojspojkové verze automatizované převodovky I Shift. Tato nová převodovka se nazývá I Shift 2. Díky této nové jednotce je společnost Volvo Trucks prvním výrobcem, který do těžkého nákladního vozu instaloval dvojspojkovou automatizovanou převodovku. Pohonné ústrojí I Torque snižuje spotřebu paliva o čtyři procenta. I See, softwarový balíček pro převodovku I Shift, současně ukládá informace o stoupáních a klesáních na trase. Při své práci podobné autopilotu zabezpečují systémy I See a I Shift změnu převodových stupňů tak, aby se v kopcovitém terénu ušetřilo palivo. Ve spolupráci s ústrojím I Torque systém I See a ostatní komponenty snižující spotřebu paliva, jako je například spojkou vypínatelný vzduchový kompresor, pomáhají ke snížení spotřeby paliva až o pět procent, což u průměrného nákladního vozu pro dálkovou přepravu odpovídá úspoře až 4 100 litrů paliva za rok.
Vynikající jízdní vlastnosti
K vidění bude první těžký nákladní vůz na světě s nezávislým zavěšením předních kol (Individual Front Suspension – IFS): tahač Volvo FH 4 x 2 s třináctilitrovým motorem o výkonu 500 k. S IFS mají přední kola individuální zavěšení, jehož výsledkem je klidnější, stabilnější pohyb po silnici. Náprava IFS je kombinována s hřebenovým řízením, díky němuž přední kola reagují okamžitě – což ještě zvyšuje pocit kontroly a kontaktu s vozovkou. IFS bude také vystavována jako samostatná komponenta.
Nová kabina – více prostoru a komfortu
Jednou ze změn, které budou viditelné pro každého, je nezaměnitelný profil vozu Volvo FH, díky němuž vůz vyhlíží, jako by byl v plném pohybu. Tento dojem vytvářejí linie a tvary panelů kabiny, například horní hrany podběhu kola, která je vykloněna dopředu a dolů. Další podstatnou změnou jsou A sloupky, které jsou nyní více vzpřímené, takže kabina vozu Volvo FH je prostornější než dříve. Nový interiér je o celý kubický metr prostornější, takže umožňuje docílení 300 litrů úložného prostoru navíc a větší výšky pro stání uvnitř. V nových nákladních vozech Volvo se mohou řidiči cítit pohodlněji a být produktivnější. Ve výstavním stánku si návštěvníci budou moci prohlédnout nejen nový interiér prostřednictvím řezu kabinou, ale také stovky technických a designových prvků.