NEJVÍCE PORUCH ZPŮSOBUJÍ DEFEKTY PNEU
úterý, 28. listopadu 2006
Německá havarijní služba ADAC TruckService zjistila, že příčinou každé páté poruchy nákladního auta v Německu je defekt pneumatiky. Na dalším místě v seznamu za defekty pneu s 20 % jsou problémy s motorem a elektroinstalací (ty označilo 15 %...
Německá havarijní služba ADAC TruckService zjistila, že příčinou každé páté poruchy nákladního auta v Německu je defekt pneumatiky. Na dalším místě v seznamu za defekty pneu s 20 % jsou problémy s motorem a elektroinstalací (ty označilo 15 % dotazovaných). „Řidiči v podstatě hlásí tři druhy defektů – plíživý (kdy z pneu postupně uniká vzduch), praskliny a poškození způsobené přejetím špičatých předmětů a poškození o hranu obrubníku,“ říká Werner Renz, šéf ADAC TruckService. Nejvíce se vyskytuje tzv. plíživý defekt, kdy se pneumatika v důsledku postupné ztráty tlaku zničí. Vyvarovat se takovému defektu lze jednoduše, ovšem za předpokladu, že je tlak pneumatik pravidelně kontrolován – pneu se dá opravit nebo vyměnit. Prasklina nebo proražení se naopak předvídat nedá, ale o to důležitější je mít k dispozici správné servisní vybavení. I zde platí, že základem je prevence a pravidelné kontroly tlaku a celkové vizáže pneumatik. Servisní technik by měl vědět, jak má vypadat prostor dvojmontáže a které kamínky neohrožují plášť a která poškození jsou naopak nebezpečná.