NÁVĚS PRO KOMBINOVANOU PŘEPRAVU
čtvrtek, 10. srpna 2006
Schmitz Cargobul přišel s další novinkou. Je jí plachtový model SCS 24L/Mega, který může jednak přepravovat zboží po vlastní ose, jednak po železnici. Nový návěs je postaven na podvozku Modulos z pozinkované oceli, který je vybavený dvěma nosníky a...
Schmitz Cargobul přišel s další novinkou. Je jí plachtový model SCS 24L/Mega, který může jednak přepravovat zboží po vlastní ose, jednak po železnici. Nový návěs je postaven na podvozku Modulos z pozinkované oceli, který je vybavený dvěma nosníky a podpěrným rámem. Pro dopravu po silnici a železnici jsou zesíleny zatěžovací body. Nápravový systém Rotos SCB je tvořen třemi nápravami vlastní konstrukce, přední náprava je zvedací. V návěsu jsou použity podpěry Jost Modul se zatahovatelným podstavcem. Doplňkové vzpěry jsou využitelné pro podporu zadní části během nakládky a vykládky. Nový SCS 24/L Mega je osazen kotoučovými brzdami s průměrem od 430 mm a elektronickým systémem EBS 2S/2M s ochranou proti reverznímu pohybu RSP.
Přední hliníková stěna je zdvojená, uvnitř s ocelovými deskami, s rohovými hliníkovými sloupky, v nich je uloženo hydraulické zvedací zařízení střechy a napínací mechanismus posuvné plachty. Zadní hliníkové dveře mají dvojitý zavírací mechanismus, rohové hliníkové sloupky jsou vybaveny zadní částí seřízení napnutí posuvných plachet a zvedacího střešního mechanismu. Posuvná střecha Schmitz je ovladatelná z vnitřní i vnější strany. Zadní traverza se posouvá společně s celým systémem. Může být zvednuta z levé či pravé strany prostřednictvím hydraulického mechanismu. Posuvné plachty Schmitz Cargofix jsou ze zesílené látky, aby se zabránilo jejich poškození při přepravě po železnici. Vytahování, zatahování a rozvinování je obsluhovatelné z přední či zadní části.
Nový návěs bude mít českou premiéru 4. října v Lovosicích, o týden později se v Bratislavě odehraje uvedení na slovenský trh.