Nafta čistší než plyn
čtvrtek, 18. ledna 2007
Snaha výrobců motorových vozidel o splnění nejpřísnějších emisních limitů spalovacího motoru na kapalná paliva vede k dalším překvapivým výsledkům. Po dlouholetém vývoji oznámila nizozemská firma VDL výsledky zkoušek autobusu osazeného vznětovým...
Snaha výrobců motorových vozidel o splnění nejpřísnějších emisních limitů spalovacího motoru na kapalná paliva vede k dalším překvapivým výsledkům. Po dlouholetém vývoji oznámila nizozemská firma VDL výsledky zkoušek autobusu osazeného vznětovým motorem s jemnou fitrační technikou, u něhož byly naměřeny emise nižší než předepisuje nejpřísnější norma EEV. Připomeňme jen, že předpis EEV (Enhanced Environment friendly Vehicles) je přísnější než Euro 5, které začne platit v roce 2009. Výhoda upraveného vznětového motoru oproti plynovému spočívá v jednodušším konstrukčním řešení, v možnosti přidávat biopalivo (zhruba 5 %), v nižší hmotnosti (nejsou třeba těžké přídavné nádrže na plyn) a v neposlední řadě i v nižší spotřebě paliva ve srovnání s ekologicky srovnatelným plynovým pohonem.