MÝTNÉ V NĚMECKU  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » MÝTNÉ V NĚMECKU

MÝTNÉ V NĚMECKU

 
image300

pondělí, 18. prosince 2006

Pozitivní bilance mýtného v Německu Jako „mimořádně dobrou“ označil bilanci uplatňování mýtného na německých dálnicích v uplynulých dvou letech spolkový ministr dopravy Wolfgang Tiefensee. „Systém mýtného pro nákladní automobily (nad 12 tun)...

 

Pozitivní bilance mýtného v Německu
Jako „mimořádně dobrou“ označil bilanci uplatňování mýtného na německých dálnicích v uplynulých dvou letech spolkový ministr dopravy Wolfgang Tiefensee. „Systém mýtného pro nákladní automobily (nad 12 tun) splnil naše očekávání,“ řekl ministr 18. prosince v Berlíně. Systém, který po četných peripetiích začal fungovat od 1. ledna 2005, pracuje zcela bez poruch a jakýchkoliv technických problémů. Tiefensee však zároveň rozhodně odmítl zavedení obdobného systému mýtného pro osobní automobily, pro nějž se týž den vyslovilo vedení vládní strany CSU v Mnichově.

Loni se pomocí mýtního systému vybralo 2,9 miliardy eur, letos již přes tři miliardy. Podle ministra tato částka překonala očekávání státního rozpočtu, kde se počítalo jen s 2,9 miliardy eur. Na příští rok se v rozpočtu počítá již s 3,35 miliardy eur, jež mají být vybrány na mýtném.

Tiefensee označil za potěšitelné, že o zkušenosti se systémem projevily zájem již i cizí země, například Slovensko a Maďarsko. Podle něj by se mohla v příštím roce uzavřít smlouva o vybudování pilotního projektu tohoto systému v Číně. Německo používá mikrovlnný systém s mýtnými branami podobný tomu, jaký má být od Nového roku zaveden v České republice.

Mýtné pro osobní auta nepadá v úvahu
Zavedení mýtného pro osobní vozy Tiefensee rozhodně odmítl. Dosavadní příspěvek na budování dopravní sítě pomocí daně na minerální oleje, jež je součástí ceny pohonných hmot, pokládá za zcela vyhovující. Soudí, že toto zdanění odpovídá intenzitě využívání dálniční sítě jednotlivými motoristy.

CSU ve svém návrhu na zavedení mýtného i pro osobní vozy navrhuje jako částečnou kompenzaci právě snížení daně z minerálních olejů, a to o 10 až 15 eurocentů za litr. Šéf strany a bavorský ministerský předseda Edmund Stoiber zároveň přiznal, že placením mýtního ve formě dálničních známek za 120 eur ročně by byli poškozeni ti řidiči, kteří najezdí ročně jen málo kilometrů. Jako možnost úspor pro ně navrhl zavedení i jen týdenních známek za 10 eur.

Jeden z německých motoristických klubů – Verkehrsclub Deutschland (VCD) mezitím navrhl, aby se placení mýtného rozšířilo i na všechny nákladní vozy těžší než 3,5 tuny a celou silniční síť Německa. Současně konstatoval, že dosud nebylo dosaženo zamýšleného cíle o převedení alespoň části přepravy nákladů na železnici a na vodní cesty, a proto navrhuje postupné zvýšení mýtného.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz