Movano II: povedená dodávka  |  Archiv 2006 - 2012  |  Truck & Business

     
 

Truck & Business » Archiv 2006 - 2012 » Movano II: povedená dodávka

Movano II: povedená dodávka

 
image1596

čtvrtek, 25. března 2010

Opel představil v Berlíně svou čerstvou posilu v oblasti lehkých užitkových vozů – model Movano druhé generace. Mezi jeho přednosti patří inovativní technologie, hospodárnost, funkčnost a v neposlední řadě také atraktivní design. Debut přizpůsobivé...

 

Opel představil v Berlíně svou čerstvou posilu v oblasti lehkých užitkových vozů – model Movano druhé generace. Mezi jeho přednosti patří inovativní technologie, hospodárnost, funkčnost a v neposlední řadě také atraktivní design. Debut přizpůsobivé dodávky avizuje rovněž novou strategii Opelu, který hodlá výrazně posílit svoji pozici v segmentu užitkových vozů.

Konkurenční výhody: Design, interiér a široká škála verzí
Nový Opel Movano je nápadný expresivní sebevědomou maskou, která jej odlišuje od konkurence. Díky celé řadě charakteristických stylistických prvků (lichoběžníková maska chladiče, horizontální chromované žebro napříč chladičem s výrazným logem Opel, podélný prolis v kapotě motoru…) se nový Opel Movano okamžitě identifikuje jako člen současné modelové rodiny automobilky Opel.

Konstruktéři věnovali mimořádnou pozornost interiéru kabiny. Nová kabina je o 5,7 cm delší než kabina vybíhajícího modelu, bohaté prosklení zaručuje výborný výhled, charakteristické je použití vysoce kvalitních a trvanlivých interiérových materiálů a řidiči ocení i spoustu odkládacích schránek. Důležitým prvkem výbavy jsou všestranně nastavitelná sedadla a výškově nastavitelný volant.

Nový Opel Movano nabízí v segmentu užitkových automobilů své kategorie mimořádně širokou škálu karosářských verzí, ze které si každý podnikatel vybere optimální provedení pro své aktivity. Paleta verzí sahá od klasických skříňových dodávek (k dispozici ve čtyřech délkách a třech výškách střechy) přes modely s prodlouženou kabinou, podvozky, až po verze kombi. Opel Movano je ideálním základem pro nejrůznější nástavby a speciální verze (např. sklápěčka…).

Nové Movano je nyní k dispozici ve třech délkách, přičemž délka ložné plochy nejdelší verze L4 přesahuje 4 metry a objem skříně činí až 17 metrů krychlových. Movano nové generace může mít i pohon zadních kol v kombinaci s jednoduchou montáží i dvoumontáží vzadu), takže celková hmotnost mohla narůst až na 4,5 tuny.

Flexibilní platforma s pohonem předních či zadních kol
Vůbec poprvé se nové Movano vedle verzí s tradičním pohonem předních kol (FWD) představuje i ve verzi s pohonem zadních kol (RWD), což je zásluha promyšlené modulární platformy vozu. RWD verze se uplatní především v náročnějších provozních podmínkách – na špatných a nezpevněných komunikacích. Další jejich výhodou je i jejich schopnost tahat přívěsy vyšší hmotnosti. Zadní dvoumontáž je k dispozici pro skříňové dodávky, podvozky a modely se zdvojenou kabinou. Zdvojená zadní kola jsou standardem verze o celkové hmotnosti 4,5 tuny a k dispozici na přání je i pro model celkové tonáže 3,0 tuny. Motor modelů s pohonem předních kol FWD mají motory uložené napříč, zatímco modely s pohonem zadních kol RWD mají podélně uložený motor.

Nová generace turbodieselů CDTI
Pod kapotou Opelu Movano druhé generace se objevuje zcela nová řada čtyřválcových turbodieselů „common-rail“ 2.3 CDTI, které vynikají nízkou spotřebou i čistotou emisí. Motor 2.3 CDTI je k dispozici ve třech výkonových verzích: 74 kW/100 k, 92 kW/125 k a 107 kW/146 k. Ve spojení s na přání montovanou palivovou nádrží o objemu 105 litrů činí akční rádius nového Movana téměř 1400 km.

I přes zmenšení zdvihového objemu proti motoru vybíhajícího modelu, má nový agregát 2.3 CDTI vyšší točivý moment a širším rozpětí otáček a již od nižší hranice otáček, emituje méně CO2 a jeho spotřeba je nižší.

Všechny verze řady Movano mají manuální šestistupňové převodovky, dvě výkonnější provedení lze na přání vybavit automatizovanou převodovkou Easytronic, která nabízí vyšší komfort ovládání a mimořádnou efektivitu provozu. Všechny tři motory plní emisní limity normy Euro 4, motory lze objednat i s částicovými filtry DPF.

Ve druhé polovině roku 2010 se v nabídce objeví verze vynikající skutečně mimořádně nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2.

Nízké provozní náklady: -10%
Movano je velmi efektivní i při hodnocení nároků na náhradní díly a spotřební díly. Mimořádně trvanlivé jsou například komponenty brzd a spojky. A náklady na údržbu a servis jsou rovněž velmi nízké – olej se mění až po ujetí 40 000 km (nebo jednou ročně), chladicí kapalina se mění až po ujetí 160 000 km (u předchozího modelu po 120 000 km).

Nový Opel Movano vyniká v celém svém segmentu nízkou spotřebou a čistotou spalin (spotřeba už od 7,8 l/100 km, emise CO2 od 203 g/km). Celkové provozní náklady nového Movana jsou nižší o téměř 10 procent v porovnání s vybíhajícím modelem. Provozní náklady jsou kalkulovány s přihlédnutím k nižší spotřebě (uvažovaný čtyřletý proběh 150 000 km), pojištění a servisním nárokům.

Nový Opel Movano byl konstruován s ohledem na maximální životnost, která se nyní počítá v horizontu až 400 000 km. Servisní náklady a cena dílů, které je nutné pravidelně měnit, jsou u nového modelu o 24 procent nižší než v případě předchozí generace.

Jízdní vlastnosti, vysoká bezpečnost
Podvozek nového Opelu Movano byl konstruován a nastaven tak, aby garantoval optimální jízdní vlastnosti a cestovní komfort, a to jak při jízdě s plně naloženým, tak i prázdným vozem. Do standardní výbavy všech vozů patří mj. protiblokovací systém brzd ABS a elektronický dělič brzdných sil EBD. Modely s pohonem zadních kol mají standardně i stabilizační systém ESP, verze s pohonem předních kol jej mohou získat na přání. Do standardní výbavy patří mj. i airbag ve volantu, tříbodové bezpečnostní pásy s přepínači a omezovači napětí v pásech. Další bezpečnostní prvky, jako např. airbag pro spolujezdce, boční airbagy nebo světlomety se světlem pro odbočování, se dodávají na přání.

„Evropský trh užitkových vozů je pro nás velkou výzvou,“ říká Chris Lacey, ředitel divize užitkových vozů automobilky Opel. „Zásadní omlazení našeho produktového portfolio v tomto důležitém segmentu odráží naše ambice výrazně posílit tržní pozice v této oblasti a přispět tak k úspěchu celé firmy. Ruku v ruce s tím samozřejmě budeme vylepšovat naši prodejní a servisní síť užitkových modelů Opel. Nový Opel Movano hraje zkrátka klíčovou roli v našich prodejních plánech pro rok 2010.“

Test v provozních podmínkách
Nové Movano jsme si vyzkoušeli v běžných provozních podmínkách na silnicích v okolí Berlína i na testovací dráze ADAC poblíž německé metropole. Při testu brzdění z rychlosti 100 km/h na 0 se stokilovým nákladem dokázalo Movano zastavit na dráze těsně nad hranicí 40 m, v našem případě přesně 40,5. Při slalomu na mokré trati jsme si ověřili funkci ESP a celkově výbornou ovladatelnost této rozměrné dodávky. V největším berlínském baumarktu Bauhaus a také v terminálu pro distribuci ovoce a zeleniny se projevila praktičnost vozu při nakládání europalet pomocí vysokozdvižných vozíků bočními i zadními dveřmi. Nové Movano přináší bez nadsázky „čerstvý vítr“ do tohoto segmentu, když spojuje hospodárnost, praktičnost, jízdní pohodlí a v neposlední řadě atraktivní design, který podpoří image každé firmy.

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@truck-business.cz