Modrá flotila má další členy
pondělí, 6. srpna 2007
Na konci července odebrala dopravní společnost BlueTrucks devadesátý devátý a stý tahač MAN. Jubilejním vozidlem se stal typ TGA 18.480 4x2 BLS s kabinou XXL. Šest let úspěšné spolupráce a velké množství odebraných vozidel činí ze společnosti...
Na konci července odebrala dopravní společnost BlueTrucks devadesátý devátý a stý tahač MAN. Jubilejním vozidlem se stal typ TGA 18.480 4x2 BLS s kabinou XXL. Šest let úspěšné spolupráce a velké množství odebraných vozidel činí ze společnosti BlueTrucks jednoho z největších a nejloajálnějších zákazníků MAN užitková vozidla Česká republika spol. s r. o.
Společnost BlueTrucks klade velký důraz na bezpečnost silniční dopravy a provozuje tahače vybavené celou řadou elektronických asistenčních systémů. Speciálně vozy v provedení ADR typ EXIII (EXII, FL, AT), OX jsou osazeny tzv. bezpečnostním paketem, který obsahuje, aktivní tempomat ACC, schopný přizpůsobit rychlost soupravy v závislosti na rychlosti vozidla jedoucího ve zvolené vzdálenosti před ní. Elektronický stabilizační systém ESP, který vyhodnocuje a řeší kritické situace vozidla na silnici v závislosti na příčném zrychlení a možnosti vzniku nedotáčivého či naopak přetáčivého smyku a LGS – systém automatického udržování zvoleného jízdního pruhu, při vychýlení vozidla bez použití směrového ukazatele je řidič sice komorně, ale velmi důrazně upozorněn na možné nebezpečí zvukovým signálem. K vysoké míře bezpečnosti přispívá rovněž brzdový systém BrakeMatic – EBS, který elektronicky řídí tlak v brzdových válcích jednotlivých kol a pracuje s kotoučovými brzdami na kolech obou náprav. Brzdový okruh je doplněn systémy ABS a ASR. Důležitou roli při zvyšování bezpečnosti provozu hraje též vodní retardér MAN PriTarder poskytující brzdný účinek při jakékoliv rychlosti vozidla.
Všechna nová vozidla pořizovaná společností BlueTrucks jsou vybavena motory D20 a D26 CommonRail plnícími emisní normy Euro 4 pomocí EGR a PM-Kat®. Technologie vnitřní recilkulace výfukových plynů, EGR (AGR dle německé transkripce), poskytuje majiteli a provozovateli takto vybavených vozidel především hmotnostní a logistickou výhodu.
Užitečná hmotnost vozidla není snížena o hmotnost přídavného systému upravujícího emise výfukových plynů včetně dodatečné nádrže v případě technologie SCR (AdBlue) a navíc odpadá nutnost čerpat vedle motorové nafty další technikou kapalinu.
Moderní technologií EGR jsou vybaveny rovněž obě dvě předávaná vozidla. První s motorem D2066 LF31 – 440 k/324 kW Euro 4 s maximem točivého momentu 2100 N.m, druhý s motorem D2676 LF01 – 480 k/353 kW Euro 4 s maximem točivého momentu 2300 N.m. K jízdní pohodě, úspoře paliva a komfortu řidiče přispívá v obou případech dvanáctistupňová automatizovaná převodovka ZF 12 AS MAN TipMatic a systém stacionární klimatizace (využití nastřádaného klimatizovaného vzduchu při stojícím vozidle s odstaveným motorem - klimatizaci je možno využívat až dalších 8 hodin).
Společnost BlueTrucks, s.r.o. byla založena v roce 2005 jako člen skupiny Čechofracht Group. Specializuje se na silniční přepravy a disponuje vlastním vozovým parkem složeným z plachtových, cisternových a kontejnerových návěsů. BlueTrucks, s.r.o. sídlí v Praze a provozuje pobočky v Ústí nad Labem a Liberci. Je držitelem certifikátu SQAS pro přepravu chemických látek v cisternách. „Záměrem naší společnosti je průběžně zajišťovat systém managementu jakosti, managementu životního prostředí a managementu BOZP v souladu s požadavky mezinárodních standardů ISO 9001:2000, ISO 14001:2004 a ISO 18001:1999“, říká jednatel a ředitel společnosti BlueTrucks s.r.o. a zároveň člen představenstva společnosti Čechofracht pan Radek Holub.